Bra jerkset? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra jerkset?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bra jerkset?

Ska handla mej ett jerkspö och rulle. Jag skulle vilja ha lite hjälp så man inte köper något skit. Hade tänkt mej lite lättare jerkset. typ ca 30-100g kastvikt någonting sånt. Gärna en Ambassadeur rulle (höger vevad) och gärna ett spö med korkhandtag. Det ska vara någonting bra som man kan ha länge, men helst inte så dyrt.

Tacksam för svar
    // Viktor
    i barken finns det ål, skål

Ett Buster Stiff spö och en Ambassadeur TGC, tror jag det får bli. är inte det bra grejer?

Kommentera

Det är grejer som fungerar och inte alls är speciellt dyra, vet många som använder dem. Vill du skaffa dig en mer robust rulle kan du försöka hitta dig en Ambassadeur JB. Det där med hålla länge och inte vara dyrt kan vara en knepig kombinationen. Jerkfisket sliter mycket på grejerna, framför allt rullen, då det är tunga beten som kastas och rycks in och en billigare rulle håller generellt inte lika länge som en dyrare. Skaffar du dig ett Buster Stiff och en TGC blir du då inte missnöjd med ditt första set. Varken skräp eller top of the line.
      A bad day of fishing is better than a good day of work.
      http://markusfiske.blogspot.com

Kommentera

Förresten finns Ambassadeur TGC i högervevad?

Kommentera

Hm, jag tror faktiskt inte det. Ingen stor erfarenhet av de rullarna men om man läser på vissa sidor som Olssonsfiske står det "OBS! Finns endast som vänstervevad.", tyvärr.
          A bad day of fishing is better than a good day of work.
          http://markusfiske.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Viktor K Visa inlägg
            Ska handla mej ett jerkspö och rulle. Jag skulle vilja ha lite hjälp så man inte köper något skit. Hade tänkt mej lite lättare jerkset. typ ca 30-100g kastvikt någonting sånt. Gärna en Ambassadeur rulle (höger vevad) och gärna ett spö med korkhandtag. Det ska vara någonting bra som man kan ha länge, men helst inte så dyrt.

Tacksam för svar
            // Viktor
            Om du har råd så kan jag då lovprisa BFT Bandit serien! De är dom skönaste spöna jag har känt på! Andra sköna jerkspön är BFT Piglet EVO II & Strike Pro Pike Range Contact 6'8"! Lycka till!
            /Team Perax, Jon Persson
            http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

BFT Bandit var lite för dyra för mej kanske, men är dom superbra kanske man skulle köpa det jag vet inte, men närmare 2000 för ett spö var lite väl. Men BFT Piglet EVO II, värkar väldigt najs. gillar korkhandtag. är den någonting att rekomendera?

Kommentera

Jag avråder dig att köpa ett BFT stiff. Jag köpte det som första spö men slängde skiten direkt. Du kan likagärna tälja en grov pinne i skogen å fiska med. Så tråkig är den. Då skulle jag hellre som satsa på som Jon säger ett Piglet EVO II eller Strike Pro Pike Range Contest 6'6 150gr. Har haft båda dom spöna själv och var mycket nöjd. Men Nu kör jag själv med BFT Bandit 7,3an på 180gr och är tveksam till om det finns ett bättre spö på marknaden för tillfället. Men det kostar tyvärr lite mera.. Lycka till med spö köpet.

Kommentera

Ursprungligen postat av DanneS Visa inlägg
                  Jag avråder dig att köpa ett BFT stiff. Jag köpte det som första spö men slängde skiten direkt.
                  HAHA! Nu var du väl hård Danne! Jag tycker BFT Stiff är ett helt OK första spö att köra med, men kom ihåg att oavsett vad för spö du väljer i slutändan så får man vad man betalar för känns det som... Börja med något lite billigare å gå sedan på ett dyrare spö när du är helt fast i jerkträsket som oss andra! Jerkfisket har i alla fall revolutionerat mitt gäddfiske, och jag tror nog att många instämmer med mig!

skittfiske på dig!
                  /Team Perax, Jon Persson
                  http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Ja lite hård var jag kanske, hade inte druckit mitt morgonkaffe än Jag har ett bra tips . Om du prenumererar på tidningen fiskefeber så har dom ett erbjudande 5 nummer och ett Strike Pro Pike Range Contest 6'6 150gr för bara 1099kr Vilket är ett sjukt bra pris. Och det spöt rekommenderar jag varmt. En kompis till min nappade på det erbjudandet å fick hem spöt bara efter någon dag, Han förskottsbetalade och skickade ett mail till dom å sa att det var brådis. Det kan ha skyndat på det hela..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 413 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13