Garantier St. Croix? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Garantier St. Croix?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Garantier St. Croix?

Haft ett tufft dygn med prylarna, trasigt St. Croix-spö, massa pixlar som dött i ekolods-displayen, och div beten sänkta.

Hur fungerar det med St. Croix garantier, har man chans att få ut något på ett spö som är 2-3 år?

Ursprungligen postat av jägarn Visa inlägg
    Haft ett tufft dygn med prylarna, trasigt St. Croix-spö, massa pixlar som dött i ekolods-displayen, och div beten sänkta.

Hur fungerar det med St. Croix garantier, har man chans att få ut något på ett spö som är 2-3 år?
    Brukar vara 1 års garanti på fiskespön borde va 2 år som allt annat .
    Jag har haft otur att 2 spön gått sönder efter garanti tiden men båda spöna var drygt 1 år . Det har inte vart några problem å få nytt.Lundgrens där ja köpte fiskespöna har värdens service ,men det va deras egna spön .

Men ser spöt slitet ut så är det ju svårare då kan dom tro att du vart oaktsam
    du har ingen drulleförsäkring å ta det på ??

Nästa gång du köper spö använd spötub å köp delbara spön det är ju sällan på sjön det pajar .

/Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
      Brukar vara 1 års garanti på fiskespön borde va 2 år som allt annat .
      Jag har haft otur att 2 spön gått sönder efter garanti tiden men båda spöna var drygt 1 år . Det har inte vart några problem å få nytt.Lundgrens där ja köpte fiskespöna har värdens service ,men det va deras egna spön .

Men ser spöt slitet ut så är det ju svårare då kan dom tro att du vart oaktsam
      du har ingen drulleförsäkring å ta det på ??

Nästa gång du köper spö använd spötub å köp delbara spön det är ju sällan på sjön det pajar .

/Fredrik
      Jag har en drulle, men om jag inte missminner mig så ligger självrisken på 1500:-. Det gör i så fall att det inte lönar sig med massa försäkringstrassel då spöt går på 1800-1900:-. Men jag ska dubbelkolla självrisken om det inte finns några gällande garantier på spöt.

Dock hittade jag detta på St. Croix hemsida: http://www.stcroixrods.com/category/...e_and_warranty Jag kan inte få det till annat än att Premier-serien har 5 års garanti, och som i så fall bör täcka skadan.

Spöt är 2-delat och detta skedde faktiskt vid ett mothugg, och inte i någon bildörr. Knakade till, och sedan hade jag en längsgående spricka från delningen till första öglan på nedre delen av spöt.

Håller tummarna för garanti, ska ringa handlaren i morgon.

Kommentera

Ursprungligen postat av jägarn Visa inlägg
        Jag har en drulle, men om jag inte missminner mig så ligger självrisken på 1500:-. Det gör i så fall att det inte lönar sig med massa försäkringstrassel då spöt går på 1800-1900:-. Men jag ska dubbelkolla självrisken om det inte finns några gällande garantier på spöt.

Dock hittade jag detta på St. Croix hemsida: http://www.stcroixrods.com/category/...e_and_warranty Jag kan inte få det till annat än att Premier-serien har 5 års garanti, och som i så fall bör täcka skadan.

Spöt är 2-delat och detta skedde faktiskt vid ett mothugg, och inte i någon bildörr. Knakade till, och sedan hade jag en längsgående spricka från delningen till första öglan på nedre delen av spöt.

Håller tummarna för garanti, ska ringa handlaren i morgon.
        Garantierna där är för nordamerikanska köpare.

Kommentera

Ursprungligen postat av snOrdanger Visa inlägg
          Garantierna där är för nordamerikanska köpare.
          Ok, vart läser du det?

Kommentera

Jag har läst att folk från andra världsdelar, inte bara USA, har fått ersättning vid materialfel och sånt. Det kostar dock en slant att frakta spöet fram och tillbaka.
            Häls /T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            271 522 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist