Köpråd Multirulle - ej Jerk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpråd Multirulle - ej Jerk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Shimano gör mkr bra rullar oxå.

Om du ska hålla dig under 40 gram, då Jag skulle föreslå en shimano curado 101D eller 201E. Har haft dessa två modeller några år nu och de fungerar fortfarande utmärkt. Jag måste lägga till att Jag har kastat betydligt tyngre grejer med min 201E.

Visst en 2500C med UT prylar är en utmärk rulle, men Jag valde en annan väg , sålde min uppgraderingsobjekt och för samma pengar och köpte en calcutta TE51GT ( dvs en jänkar-calcutta conquest) och den slår de flesta rullar Jag har fiskat med.

Gillar du den retro utseende som en 2500C har, då behöver du inte leta efter andra rullar.

Häls /T

Kommentera

Om du vill lägga ut lite mer pengar rekomenderar jag verkligen Daiwa Luna 300! Finns både höger- och vänstervevad. Riktigt bra rulle enligt mig. Har 3st 300L till jerk, spinnfiske med wobblers och shadjiggar och till spinnfiske med tunga beten som bulldawgs.
      Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Ursprungligen postat av EuroPike Visa inlägg
        Om du vill lägga ut lite mer pengar rekomenderar jag verkligen Daiwa Luna 300! Finns både höger- och vänstervevad. Riktigt bra rulle enligt mig. Har 3st 300L till jerk, spinnfiske med wobblers och shadjiggar och till spinnfiske med tunga beten som bulldawgs.
        Jag skulle inte köpa en daiwa luna 300 för att kasta beten mellan 10 och 40 gram.

/T

Kommentera

Nej det hade inte jag heller! Missade tyvärr att det var ett 40grams spö Då passar en mindre rulle bättre. Någon amba i storlek 2000-4500 kanske? Luna finns även i storlek 203. Vet ej hur stor den är dock?
          Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

UT hade 2500 rullar på sin hemsida förrut nu har ja inte kollat men då är det en kostnad på över 5000 kanske mer.

Kommentera

Finns nog inget mer allround än en Amb. i 5000 - storlek. Kastar bra i orginalskick, kastar ännu bättre om du rengör lager o smörjer om, kastar suveränt om du trimmar den vidare. Dessutom är rullen inte speciellt dyr. Rocket-varianten eller någon annan med raka gavlar hittar du säkert för runt 1000 lappen om du letar lite..

Kommentera

en 5500 pro rocket.. med 0.17 strikewire. kör själv de men med berkely lightning rod 15-40 gram. funkar perfekt..
                2500 rullarna e bara sanslöst dyra.. tror de e 3000 utan trim.. o 5500 prorocket får du för 1500-1700 kr

Kommentera

Tvära kast, men vad tror ni om Ambassadeur 5600 C4 Factory Tuned?
                  Vilka betesvikter nertill - upptill kan man använda en sådan till?

Kommentera

En amb pro rocket 5500/5501 med ett UT Reel Performance 5000 eller varför inte UT Sea Trout Performance, en rocket med ett UT-kit fixar dina kastvikter perfekt. UT-kit kan du köpa från UT själv http://www.utreel.com/se/ eller tex hos lundgrens http://shop.lundgrensfiske.com/product.asp?product=8370

Kommentera

Tack för tips och råd, tack Ulf för dina svar...
                      Jag har nu slagit till på en ny modifierad 2500C från eBay, uppgraderad av någon Don Lovino

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      274 247 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13