Sämsta köpet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sämsta köpet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

För min del är det bakbromsade shimanorullar, en Sahara inköpt för ca 10 år sedan, ryckig och ojämn redan frå början. Tänkte att de bättrat sig på 7 år, så för 3 år sen så köpte jag en GTM-RB. Tro på fan om inte även den knappt går att bromsa med. Min Okuma som jag gav 299 kr för 2001 har däremot rinktigt fin o jämn broms, men tyvärr inte super stopper.

Nya inköpet blev istället en Daiwa Regal, grymt skön broms, och den sitter på rätt ställe, dvs i FRAM på rullen.
    www.hellfish.se

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskkk Visa inlägg
      mitt med
      biltemas myrankopia är det inget fel på, har och haft flera stycken
      och de spinner igång första vev-varvet. spinner tom vid spinnstopp
      då draget sjunker,..... men de andra tex 30-kartorna är rena skiten.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gubben Storm Visa inlägg
        Jag köpte en ABU Active Spinner på rek. av en kompis som fått mycket på den. Den spinner skitbra och fångar en del fisk men första gäddan, ca 2 kg, jag fick på den lossnade pga att kroken gick av. Det har också hänt på tre st ABU Atom jag köpt. ABU har alltså skitkrokar på sina beten. Vidare lossande nästan all färg på Active spinners kropp, plus ögonen så nu åker det omkring en liten blygrå oformlig kropp efter spinnskeden. Funkar inte lika bra längre kan jag säga.

Tycker något för 50kr ändå ska hålla för EN fisk.
        Grunda kroppen med tippex. Lägg på nagellack i någon skojig glittrig färg och tejpa på nytt på skeden! Kroken byter du mot en du tror på och sätter på en liten bit lysslang eller binder på lite dun och hår så du får en dunkrok.
        Du har nu en Custom Active Spinner som rockar skiten ut andras draglådor!
        :O)
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ö&B spinnare som inte spinner
          Ö&B jerktafs som ledde till tappade beten
          Biltema ståltafs med betelås som öppnade sig. Tappade en RIKTIGT FIN gädda pga det........ Mest synd om fisken.
          Kolstavsvärmare där stavarna slocknar hela tiden.

Något gemensamt?
          Allt är billigt skit. Man får vad man betalar för :-)
          Nuförtiden handlar jag bara det dyraste!!

Kommentera

Det i särklass sämsta var abu revo s, vilken skräprulle, ok att jag har ett spö med kastresurser men kastade ca:4timmar med 30g drag sen rasade lagren, hade som tur var en till så jag kunde fortsätta fiska, men efter 3 timmar samma fel med den, skickade in dem, efter att dom var fixade hände precis samma sak igen, snackade med affären jag köpt dom i, dom sa ärligt att dessa rullar var gjorda för drag på max 10gr, jag slänger helt enkelt för långt för att dessa rullar ska palla!

Kommentera

Spiderwire Invicibraid
              är det sämsta ajg har handlat
              som många skriver så var det en dyr läxa med många beten som drog i väl i kastet!
              JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
              <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

BOA.... wire! Ahhhhhhhhhhhhh, vilken jävla skit! Blev av med flera gäddflugor på den tiden! Eller rättare sagt 3st, innan jag kastade skräpet åt helvetica! Dock mest synd om fiskarna!
                Senast ändrad av Muskytracker; 2010-11-25, 21:25.

Kommentera

Sämsta köpet gjorde jag här på fiskesnack. en snubbe lura på mig en dominitrax spinnare som inte funka som den skulle.. kunde knappt spinna :/ och han sa inget om det när han sålde den till mig. Jag är 100% säker på att han visste varför han sålde den!

Kommentera

Har inte så mycket erfarenhet av flätlinor, dom rekomenderade spiderwire till multi vilket var det sämsta jag skaffat i linväg, efter 2 timmar såg den mer ut som en disktrasa en en lina och resten av vad den gjorde och vad jag tycker och tänker nämner jag inte här det kan finnas barn och damer som läser!

Kommentera

En radda billiga håvar. Man kan ju tycka att man ska lära sig. Dom ser så gedigna och solida ut men det ser ut som metall är helt kexigt när det bryts av. Nån formpressad gojja bara.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      272 825 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13