Revo STX? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Revo STX?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Revo STX?

Går i tankarna att köpa en Revo stx. Någon som har någon erfarenhet av denna rulle?
    Ska användas till Jerk fiske..

Mycket tacksam för svar..

Mvh Nicke

Ursprungligen postat av Darkstar Visa inlägg
    Går i tankarna att köpa en Revo stx. Någon som har någon erfarenhet av denna rulle?
    Ska användas till Jerk fiske..

Mycket tacksam för svar..

Mvh Nicke
    Skall du jerkfiska ska du ha en Revo Toro.. om du måste ha lågprofil. STX:en kommer nog gå sönder rätt fort annars... det gör dock alla rullar förr eller senare.

/M
    Mina Placeringar:
    2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
    2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Jag älskar min STX, det är en rulle för utvecklad för fiske efter Bass, med beten från ~7-50 gram ungefär, den kastar grymt bra med lätta och lite tyngre beten, bromsen är helt ohotad när det gäller lågprofilrullar (förutom Abus andra rullar med Carbon Matrix). Att använda den till traditionellt jerkfiske med beten från 75-200 gram skulle jag absolut inte rekommendera den till, det är helt enkelt inte det den är till för, men för lättare fiske är den kalas!

Kommentera

Fiska inte tyngre beten med den bara då pajar den . Den säljs på Hi-sport i sthlm för 1300 har ja för mig mindre dyrt var det allafall.

/Fredrik

Kommentera

Hej, själv sitter jag med en Revo Premier, samma rulle i princip men något lättare. Den är helt underbar till det lätta jerkfisket, upp till 40/50 gram tillsammans med ett spö för kastvikt upp till 40 g. Dock så behövs en grundlig service minst 1 gång per säsong, kanske byte av några kuggar (beställs av Pure Fishing/ABU i Svängsta). Detta ska dock påpekas, vid fiske i bräckt/salt vatten behövs service oftare än 1 gång per säsong.

Kommentera

Nu säger jag någonting väldigt tabubelagt: Jag använder en STX till jerk och är mycket nöjd med den. Får väldigt långa och fina kast, inga kråkbon från och med första kastet, har pallat många gäddor utan att ens ha börjat gnissla. Vet att XXL kommer köra STX för 499:- på deras öppning i Arninge, så det kan DEFINITIVT vara värt att testa. Annars har vi den på Hi-Sport för 1399:-(jag jobbar där...), men XXL slår oss ganska hårt på fingrarna där.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
              Nu säger jag någonting väldigt tabubelagt: Jag använder en STX till jerk och är mycket nöjd med den. Får väldigt långa och fina kast, inga kråkbon från och med första kastet, har pallat många gäddor utan att ens ha börjat gnissla. Vet att XXL kommer köra STX för 499:- på deras öppning i Arninge, så det kan DEFINITIVT vara värt att testa. Annars har vi den på Hi-Sport för 1399:-(jag jobbar där...), men XXL slår oss ganska hårt på fingrarna där.
              Ja jag använder för tillfället en black max till jerk, men en dag klappar den nog ihop. Men funkar gör det, har drillat gädda på 10kg. Men snart blir det nog en Revo toro för mig.
              Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
              http://www.ichtys.se

Kommentera

Revo STX kostar ju 2799kr ny i butik? Så jag tror nog att den fungerar perfekt till jerkfiske med vikt från 50-75gram

Kommentera

Revo STX är klassad för lätt spinn-fiske, tror inte man ska ge sig på Jerk med den, kanske håller en liten stund med tur men bättre bättre att köpa en rulle som håller direkt,Abu så Torro eller Inshore, annars Shimanos Curado 300. eller titta på runda JB rullar

Kommentera

Ursprungligen postat av PhaXx Visa inlägg
                    Revo STX kostar ju 2799kr ny i butik? Så jag tror nog att den fungerar perfekt till jerkfiske med vikt från 50-75gram
                    Det är knappast massa förstärkningar du betalar för.. Sen kan man fundera på vad den är utvecklad för slags fiske. Kan det vara bassfiske kanske?? Jag skulle inte kasta över 50g med den iallafall. Men under det funkar den fint..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 252 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13