vilken skulle ni välja? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vilken skulle ni välja?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Skulle nog också satsa på en 6000 till grövre spinnfiske, kör själv me rocket 6500 och calcutta 400te till spinnfisket och är mycket nöjd speciellt med calcuttan. De flesta rullar du nämnt är bra MEN glöm inte att åka till affären och klämma och känna lite på dom så du får rätt storlek, känns skön i handen, tumtangent eller inte mm. Om du väntar tills det blir nån mässa så kan nog känna på alla du nämnt och ev provkasta för att sedan bestämma dej på plats, eller om du har nån bekant du kan låna en rulle och provkasta, det är ju ganska mycket pengar så välj med omsorg.
    Sportfiskeboden har väl trimmade ambor också?
    pripps blå -en klass för sej

Kommentera

OM du ska jerkfiska kan jag inte rekommendera en 6000 rulle. Eller, ja man kan fiska med en 6*** rulle... gjorde det en sommar men man blev ganska trött i armen efter 4-5 timmar. Då är det GULD värt att ha en lättare och mindre rulle som man lätt kan greppa runt, samt få ett stadigt grepp om.
      Kör då också utan trimmad rocket rulle. Kastade hyffsat lång och jag kasta beten ner till 15 gram en hyffsad längd. Men då kommer det till teknik...

Så vill du komma undan billigt, Pro Rocket 550X kostar 1600 ny från butik med 10 års garanti. Även Revo Toron 50/51 är jäkligt sköna. Jag skulle valt en highspeed rulle om du ska jerka. En vanlig med utväxling på 5,3/1 blir jobbigt om du ska ta hem betet snabbt under högsommaren. Men detta är då en smaksak.

Underhåller du bara rullen så håller dom i många år.... har fiskat i älven (kasta 120 grams vikter en bra bit över 100 meter och det SLITER på rullen), jerkat 1 ½ säsong, ismetat, med min Pro Rocket 6500 så den har fått sig bra med stryk. Men den har fått sig service också.. så den är som ny fortfarande.
      Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      273 748 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg engqvist