Jag tänkte höra om någon här har testat spön i Fox rage serie. Och isåfall vad ni tycker om dem..
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Spön i "Fox rage"-serien?
Collapse
X
-
Jag är sugen.
Men Jag har svårt att bestämma mig för vilken modell som ska inhandlas. Problemet är att jag kan inte så mkt om deras spön.
... och självklart, det jag är ute efter är det vanliga: ett kort spö med extrem toppaktion för jiggfisket och kanske lite lättjerk.
Häls /T
-
Hm, Låter intressant! Precis det jag behöver.
Kommer du ihåg vilken modell var det du kände du på?
Häls /T
Kommentera
-
Ojdå, de var långa. De spön som jag är ute efter ska inte vara längre än 7 fot, så gör inte besväret att åka dit enbart för att klämma och känna på de.
Häls /T
Kommentera
-
Jag har känt lite på dem. Känns helt okey. Har kortare spön i serien som kanske passar. Har dock problemet att sen jag köpte mitt första zillion spö så jämför jag alla spön med dem. Zillion klass är det inte!
Men kika på foxrage.com och hör med din butik om du kanske kan provkasta ett så får du bilda dig din egen uppfattning...
Ursprungligen postat av tonyex Visa inläggJag är sugen.
Men Jag har svårt att bestämma mig för vilken modell som ska inhandlas. Problemet är att jag kan inte så mkt om deras spön.
... och självklart, det jag är ute efter är det vanliga: ett kort spö med extrem toppaktion för jiggfisket och kanske lite lättjerk.
Häls /T
Kommentera
-
Det är samma spö som jag känt på, jag tror det var 8 fotaren upp till 40g det fanns ju kortare, har vad jag vet bara en butik som har dom här nere så jag var tveksam, tror dom skulle ha runt 1500kr för det jag hade i handen och då tyckte jag det finns andra spö i andra vikt-klasser jag skulle ha mer nytta av en dom, därför jag inte kollade så noga....
Kommentera
-
Vertikalspöt i Fox Rage serien har jag kännt på. Ser fint ut att titta på med bra komponenter, dock tyckte jag det var väldigt framtungt och obalanserat. Kan personligen inte med sådana spö när det gäller vertikalfiske, framför allt pelagiskt... Vill att spöt ska ligga balanserat i handen så man känner minsta touch...
Kännt mig för på många vertikalspö och valet föll slutligen på 2st ABU Fantasista Suisho, där finns balansvikter baktill på butten så man kan balansera in spöt till rullen.
Innan körde jag med Rowex Hurricane, ett spö i en helt annan prisklass men ett av dom mest prisvärda spöna på marknaden. Valde det framför många dyrare stickor.
MVH/Gimmy
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 358 visningar