Spön i "Fox rage"-serien? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spön i "Fox rage"-serien?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spön i "Fox rage"-serien?

Jag tänkte höra om någon här har testat spön i Fox rage serie. Och isåfall vad ni tycker om dem..

Jag är sugen.
    Men Jag har svårt att bestämma mig för vilken modell som ska inhandlas. Problemet är att jag kan inte så mkt om deras spön.
    ... och självklart, det jag är ute efter är det vanliga: ett kort spö med extrem toppaktion för jiggfisket och kanske lite lättjerk.

Häls /T

Kommentera

Jag har bara känt på dom inte prov-fiskat, kändes väldigt stumma så antagligen bra topp-aktions spö

Kommentera

Hm, Låter intressant! Precis det jag behöver.
        Kommer du ihåg vilken modell var det du kände du på?

Häls /T

Kommentera

Kan kolla med butiken i morgon han hade bara en serie hemma! Vet det var antingen 8 eller 9 fot spinn upp till 40 eller 45gr

Kommentera

Ojdå, de var långa. De spön som jag är ute efter ska inte vara längre än 7 fot, så gör inte besväret att åka dit enbart för att klämma och känna på de.
            Häls /T

Kommentera

Nej jag slår en signal och hör vad serien heter sen kan du kolla på nätet, dom har en hemsida för just Fox-spön fick den av killen i butiken, men just dom ettorna och nollorna jag lagrade den i råkade jag deleta på vägen hem....

Kommentera

Jag har känt lite på dem. Känns helt okey. Har kortare spön i serien som kanske passar. Har dock problemet att sen jag köpte mitt första zillion spö så jämför jag alla spön med dem. Zillion klass är det inte!
                Men kika på foxrage.com och hör med din butik om du kanske kan provkasta ett så får du bilda dig din egen uppfattning...

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                Jag är sugen.
                Men Jag har svårt att bestämma mig för vilken modell som ska inhandlas. Problemet är att jag kan inte så mkt om deras spön.
                ... och självklart, det jag är ute efter är det vanliga: ett kort spö med extrem toppaktion för jiggfisket och kanske lite lättjerk.

Häls /T

Kommentera

Det är samma spö som jag känt på, jag tror det var 8 fotaren upp till 40g det fanns ju kortare, har vad jag vet bara en butik som har dom här nere så jag var tveksam, tror dom skulle ha runt 1500kr för det jag hade i handen och då tyckte jag det finns andra spö i andra vikt-klasser jag skulle ha mer nytta av en dom, därför jag inte kollade så noga....

Kommentera

Vertikalspöt i Fox Rage serien har jag kännt på. Ser fint ut att titta på med bra komponenter, dock tyckte jag det var väldigt framtungt och obalanserat. Kan personligen inte med sådana spö när det gäller vertikalfiske, framför allt pelagiskt... Vill att spöt ska ligga balanserat i handen så man känner minsta touch...

Kännt mig för på många vertikalspö och valet föll slutligen på 2st ABU Fantasista Suisho, där finns balansvikter baktill på butten så man kan balansera in spöt till rullen.

Innan körde jag med Rowex Hurricane, ett spö i en helt annan prisklass men ett av dom mest prisvärda spöna på marknaden. Valde det framför många dyrare stickor.

MVH/Gimmy
                    [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 358 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13