Spön i "Fox rage"-serien? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spön i "Fox rage"-serien?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
    OK, låter mkt trevligt. Han du en länk så man kan kika lite på dom kostar i Tyskland?
    Häls /T
    Här är länken till den tyska sidan. Verkar slut på den tvådelade men de kanske kan ta hem.

Kommentera

Tack Jörgen! Ska kika på den sida då och då.

Och härmed är projektet "Fox Rage" nerlagt och utan förluster!
      Sportfiskeboden har öppet idag från 18:30 och fram till 22:30 och jag var där och kände på ett par FOX Rage V-jig cast i olika kastvikter.
      Det styvare spöt nästan klarade tonyex speciell designade spö-tester. Även om priset var runt 500 riksdaler, inget av spöna följde med mig hem.
      Det var inga fel på komponenter och design , fast det var ju lätt att komma ihåg varför gillar jag amerikanska bass och muskiespöna så mkt.
      Dessutom, spenderade jag en hel del tid på att klämma och känna på ett gäng spön från 6 fot upp till 9 fot och det var inga spön som föll mig i smaken heller.

Ha det /T

Kommentera

Inse att du har för bra spö redan, då är det klurigt att hitta något nytt som duger....

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Inse att du har för bra spö redan, då är det klurigt att hitta något nytt som duger....
          Tack Jörgen, Nu känns det mycket bättre plötsligt.
          hehe, om jag ska vara uppriktigt , så vet jag att det finns en hel del fiskprylar som jag vill så gärna lägga vantarna på ........ med det ska gå rätt till oxå.
          Häls /T

Kommentera

När man vant sig vid en viss standard kan man tyvärr inte gå ner. Hänt några gånger att man köpt något hyfsat spö här hemma som man sen sålt iväg ganska snabbt för man märker att det ändå inte ligger i samma klass som man vant sig vid.
            Alltid bättre att vänta tills man har råd och köpa det man egentligen vill ha. Man kommer köpa det spöt tillslut ändå...

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
              Det är just det spöt som jag är intresserad av. Spöt lär ha en supersnabb aktion och 10 spöringar. Dessutom, detta spö är bara 6,4 fot och tvådelat. Kan inte bli bättre!
              Häls /T
              Har suttit och spanat på det spöt rätt länge men inte hittat nån återfösäljare i min närhet tyvärr, säg till om du får tag på ett för jag åker gärna över till din Dala ort och klämmer lite på spöt om det skulle vara okej
              Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

Kommentera

Ursprungligen postat av Swe#kipp Visa inlägg
                ..., säg till om du får tag på ett för jag åker gärna över till din Dala ort och klämmer lite på spöt om det skulle vara okej
                Nej, tyvärr, det blir inget fox rage för min del, annars det skulle ha gått bra att kunna få klämma och känna på det. Missförstå mig inte, det är inget fel på spöt , fast det var inte det jag ville ha. Häls /T

Kommentera

Förr kunde jag köra med mina 6500 CS Rocket till allt utom abborre men nu har även jag så sakta börjat samla onödiga saker som används ett par gånger om året, har raketerna till kust-fisket med mina Fenwick spö samt till en del fiske från tur-båtar i Öresund, istället får alla konstiga billigare spö folk kör med där blev det ett Gary loomis muskey upp till 160 gr, passar fint fast enligt många helt vansinnigt dyrt och fel.Vi kör 60-150 gr så jag tycker det är perfekt....

I dag kommer senaste meningslösa köpet den lilla Mörrum, kan inte låta bli när dom säljer den för 1500 kr ny i butik.... sedan skall jag hitta ett spö till den, måste göra som du och leta efter ett kortare, max 7 fot, skall fiska i Malmö Kanal och stora delar av den har träd och annat skit längst stranden så det blir svårt att kasta med långa spö....

Skall helst va ett 4 delat 7 fots styvt för jigg, vill inte ha gummibands spö till det fisket samt att det ska va lätt att ta med så man kan gå och fika och lite annat i stan medan man fiskar utan att spöet är i vägen...... Hittills har jag inte hittat något, dom Shimano jag länkat till på vissa ställen här duger inte till mig.

Vet inte om Hardy spöna har något men jag tvivlar, har du något bra förslag max-priset bör ligga runt 4000kr och max upp till 30gr ???

Kommentera

Kika på länken till plat jag visade tidigare i tråden. Där har du 4 delade majorcraft spön.
                    De är nog knappast fel till borre....

Kommentera

Ser ok ut, ingen som vet något om dom verkar det som,, skall man våga chansa och köpa ett eller

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 790 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13