Ambassadeur 6501 pro rocket - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 6501 pro rocket

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur 6501 pro rocket

Tjenna, undra hur denna rullen är när kan spinnfiska med tunga beten ? .. För och nakdelar ..

Tacksam för snabba svar !.
    Gädda : 9,8 Gös : 5,7 Abbore : 1,6 Sutare : 1,7 Regnbåge : 3,2 brax : 3,7 Röding : 1,7 Björka 0,62 Lake : 1,6

Ursprungligen postat av foxxen Visa inlägg
    Tjenna, undra hur denna rullen är när kan spinnfiska med tunga beten ? .. För och nakdelar ..

Tacksam för snabba svar !.
    den är gjord för fiska med tunga beten..
    + kastar långt. mycke lina
    - ingen tumtangent

har dock aldrig själv fiskat med en.. bara 5501 prorocket som är grymt skön för allt fiske mellan 10-150 gram

Kommentera

Har en 5500 och en 6500 pro rocket, fiskar aldrig vänstervevat!

Helt klart en av dom mest prisvärda långkastarna på marknaden, föredrar modellen utan tum-knapp, finns en variant som är premium-dealers egen årets oranga med tumm-knapp och den tidigare guldfärgade utan. och en kromad som inte finns mer en i 6500 som inte är premium delers egen , skulle nog köpa den senare om du inte absolut måste ha vänstervevat.

Kommentera

Utan tvekan den trevligaste ambassadeuren jag har testat för tunga beten. Galet skön, långkastande och snäll

Kommentera

Har bara sett pro rocket 5501 aldrig 6501 finns den verkligen??

Kommentera

Jupps, finns raketer i 4501, 5501 och 6501 (här snackas vänstervevat )
            Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
            En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Har faktiskt aldrig sett en ny pro raket i 6501, måste kolla runt, skulle va skönt att veva med vänster ibland, speciellt vid havsfiske i Öresund. Har själv bara 3 högervevade raketer! Vilken färg är det på dem, den nya orange modellen ???

Kommentera

Då får jag leta orange rullar! har bara 2 guldfärgade och en kromad 6500 cs, dom absolut tåligaste rullar jag fiskat med, måste vara dom mest prisvärda Ambassadeurer ABU har gjort!

Någon större skillnad på orange och guldfärgad när det gäller kvalitet??

Själv tycker jag bäst om krom-varianten men den finns bara i högervevad och den är något lättare en PRO modellerna fast förbannat mycket snyggare

Kommentera

Så vitt jag vet är det den "champagne-färgade" som sist tillverkades som 6501, sen har de inte gjort några fler.
                  Fick leta som sjutton för och hitta en, men har man tur så kanske det kommer en i år.

Kommentera

Har jämfört innanmätet i den guldfärgade 4501 jag har med de kopparfärgade 5501:or (18***x) jag även besitter och den enda större förändringen jag noterat är nog den översta bromsbrickans planhet. Upplever att 16***x (guld/"bronze") är märkbart planare.
                    Tror dock att detta kanske inte är ett genomgående fenomen.

Såg en blänkare i en annan tråd, det ryktades att den kommande modellen skulle vara rosa-tonad och ha tumtangent...
                    Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
                    En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    275 187 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13