Swim Whizz - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Swim Whizz

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Swim Whizz

Har hört så mycket om dessa wobblers och behöver dessutom nåt pålitligt som kan fiskas mellan 2 och 4 meters djup så jag täntke slänga iväg en beställning på dessa. Dock har jag verkligen ingen aning om vilka färger jag ska välja?

Vad är det för vatten, frågar ni säkert då, och då svarar jag att ajg kommer fiska alltifrån mörkabruna sjöar till ljusa/väldigt klara.

Tänker börja med fyra stycken, storlek 5 och 6, men vilka färger ska jag ta? Kan inte någon som är väl infiskad på dessa beten ge mig tips om vad som funkar bäst i vilka vatten?

/FiskeDanko
    http://fiskedanko.blogspot.com/

Detta borde Old Firehand svara på utan problem, dra iväg ett PM till honom.

Kommentera

Swim Whizz, ett av mina favoritbeten! Nu finns det ju större experter än mig på dessa beten, tänker närmast på Old Firehand som säkerligen kommer med ett utförligare svar än mig, men för min del, och jag fiskar själv ofta där djupet ligger på drygt 3-4 meter, gillar jag modell 6 (den mindre modellen i flytande utförande) i färgerna 02, 58, 64. Det finns dock några fler färger jag är sugen på att testa, exempelvis 12 och 63.
      Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Hej,
        som jag har fattat det har Swim Whizz nyligen köpts av ett nytt företag/tillverkare. http://bigbearproducts.com/links.php
        Nya färger, kanske nya modeller är på g. Ny lack som inte är vattenbaserad är också på g. OF är, som sagt, experten på Swim Whizz, så när det gäller vidare frågor är det han som kan svara.

Personligen gillar jag 02 i klara finvädersförhållanden. 12 vid fulväder. 08 när det är kallt. 04, 40, 33 på våren.
        Allt är mört som glimmar!

Kommentera

När jag köpte mina första Swim Whizz så blev jag rekommenderad följande färger (i stl 5):
          12, 33 & 64

Nu blev det inte fiskat mycket med dem i somras men denna sommaren ska det bli mer!

/ Henke

Kommentera

Färg 91 har levererat åt mig i 25 år. Den börjar bli lite nött nu så jag får väl beställa en ny.

Kommentera

Swim wizz 508 har gett mig fler gäddor än papegoj Zalt den är grym i mulet väder i mälaren.
              Satsa på den å nån blå silver , på Firetiger har ja fått fin Gös också .

/Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
                Swim wizz 508 har gett mig fler gäddor än papegoj Zalt den är grym i mulet väder i mälaren.
                Satsa på den å nån blå silver , på Firetiger har ja fått fin Gös också .

/Fredrik

Limpan...
                Sitter ju på andra sidan Mälaren och har funderat på några whizzar, men har svårt att hitta nr 508.
                Big Bear Products builds and sells quality constructed hunting/fishing/sports seats for outdoor use.

Vilken menar du?

Sen saknar jag ju en kommentar från Old Firehand i denna tråd! Var inte så blyg nu
                Senast ändrad av Totte; 2011-02-07, 10:09.

Kommentera

508 är 08 där "5" står för långsamt sjunkande modell.

Kommentera

[QUOTE=tottebygger;600026]Limpan...
                    Sitter ju på andra sidan Mälaren och har funderat på några whizzar, men har svårt att hitta nr 508.
                    Big Bear Products builds and sells quality constructed hunting/fishing/sports seats for outdoor use.

Vilken menar du?

Jag funderade lite på det där med 508 och jag tror det betyder att det är modell 5, i färg 08.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    276 470 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13