Swim Whizz - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Swim Whizz

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

ahaa...
    Det borde jag väl kunnat räknat ut

Kommentera

Ursprungligen postat av tottebygger Visa inlägg
      Limpan...
      Sitter ju på andra sidan Mälaren och har funderat på några whizzar, men har svårt att hitta nr 508.
      Big Bear Products builds and sells quality constructed hunting/fishing/sports seats for outdoor use.

Vilken menar du?

Sen saknar jag ju en kommentar från Old Firehand i denna tråd! Var inte så blyg nu

Senast ändrad av Old Firehand; 2011-02-09, 10:04.

Kommentera

Jag har kört med gul/svart och en blåaktig. Båda har levererat. Däremot så rostade krokarna direkt. Vet någon vilka krokar som passar till Swimm Whizz? Jag bytte krokar på mina Swimm Whizz (pga rosten) men nu har betet tappat sin gång.

Kommentera

Bytte du till samma storlek men den tappar sin gång iaf? Är det annan vikt på den nya krokarna eller var kan det var som påverkar?
          http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Gubben Storm Visa inlägg
            Bytte du till samma storlek men den tappar sin gång iaf? Är det annan vikt på den nya krokarna eller var kan det var som påverkar?
            Samma storlek men måste vara annan vikt. Köpte de jag hittade i den storleken på Berras, kanske går att linda lite ståltråd allt dra dit en liten tyngd på krokarna. Har letat efter krokar i samma storlek men det är svårt att hitta. Krokarna till Swimm Whizz är stora och tydligen speciella.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gubben Storm Visa inlägg
              Har hört så mycket om dessa wobblers och behöver dessutom nåt pålitligt som kan fiskas mellan 2 och 4 meters djup så jag täntke slänga iväg en beställning på dessa. Dock har jag verkligen ingen aning om vilka färger jag ska välja?

Vad är det för vatten, frågar ni säkert då, och då svarar jag att ajg kommer fiska alltifrån mörkabruna sjöar till ljusa/väldigt klara.

Tänker börja med fyra stycken, storlek 5 och 6, men vilka färger ska jag ta? Kan inte någon som är väl infiskad på dessa beten ge mig tips om vad som funkar bäst i vilka vatten?

/FiskeDanko
              Hej FiskeDanko;

Jag ser att du frågat mig om djupgåendet hos Swim Whizz både här och via "privat meddelande"... Om inte mitt svar nådde dig 7 ds kommer det här igen:

"Sv: Swim Whizz
              Bålsta 7 februari 2011

Hej David "Gubben Storm" Strömmare;

Swim Whizz Nr 6 kan du spinnfiska och trolla med från 2,5 - 4,5 meters djup. Är det grundare vatten än 2,5 meter bör du välja Bomber B16A och den ledade Bomber B16J.

På våren och försommaren fungerar gröna och gröngula wobbler bra vid Gäddfiske i klara och grön- eller gråfärgade insjöar. I humusfärgade sjöar ger wobbler med orange eller röda inslag de flesta huggen.

Själv har jag genom åren haft turen med mig och råkat locka några godkända Gäddor till hugg.

Vill du bli en Gäddfiskare i världsklass, en Gäddfiskare som aldrig går hem tomhänt kan du studera mina bilder genom att klicka på en bild och följa pilarna varvet runt och se vilka färger jag själv fiskar med här http://www.trumman.com/fisketips.htm. Lär du dig dessutom mina "34 Gäddfisketips!" då lär ingen i Linköpingstrakten kunna slå dig i Gäddfiske.

Välkommen med din beställning till www.trumman.com!

Med vänlig fiskehälsning,
              Trumman Sportfiske/LEF
              Leif Engström
              (Old Firehand på Internet)"

Kommentera

Tackar för svar!
                http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                  Hej FiskeDanko;

Jag ser att du frågat mig om djupgåendet hos Swim Whizz både här och via "privat meddelande"... Om inte mitt svar nådde dig 7 ds kommer det här igen:

"Sv: Swim Whizz
                  Bålsta 7 februari 2011

Hej David "Gubben Storm" Strömmare;

Swim Whizz Nr 6 kan du spinnfiska och trolla med från 2,5 - 4,5 meters djup. Är det grundare vatten än 2,5 meter bör du välja Bomber B16A och den ledade Bomber B16J.

På våren och försommaren fungerar gröna och gröngula wobbler bra vid Gäddfiske i klara och grön- eller gråfärgade insjöar. I humusfärgade sjöar ger wobbler med orange eller röda inslag de flesta huggen.

Själv har jag genom åren haft turen med mig och råkat locka några godkända Gäddor till hugg.

Vill du bli en Gäddfiskare i världsklass, en Gäddfiskare som aldrig går hem tomhänt kan du studera mina bilder genom att klicka på en bild och följa pilarna varvet runt och se vilka färger jag själv fiskar med här http://www.trumman.com/fisketips.htm. Lär du dig dessutom mina "34 Gäddfisketips!" då lär ingen i Linköpingstrakten kunna slå dig i Gäddfiske.

Välkommen med din beställning till www.trumman.com!

Med vänlig fiskehälsning,
                  Trumman Sportfiske/LEF
                  Leif Engström
                  (Old Firehand på Internet)"
                  När fyller du på Whizzarna? Lyser många "tillfälligt slut" nu.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
                    När fyller du på Whizzarna? Lyser många "tillfälligt slut" nu.
                    Hej Göran Wadman;

Tack för ditt vänliga påpekande och din förfrågan gällande Swim Whizz wobbler.

Även om jag själv har fiskat efter Gädda och Gös med Swim Whizz sedan mitten av 1960-talet är jag sedan år 2005 bara en liten, obetydlig återförsäljare i mängden. Generalagent för Swim Whizz här i Sverige är Wiggler AB i Stora Höga. Jag har många beställda färger och storlekar av Swim Whizz som är restnoterade hos Wiggler AB sedan både två och tre år tillbaka. Jag ska ringa och maila Håkan Bernlo hos Wiggler AB och fråga när jag kan få hem mina beställningar till Bålsta. Vill du hjälpa mig att få en snabbare leverans och bättre placering i kön av alla Swim Whizz-intresserade fiskebutiker kan du också ringa till Håkan Bernlo <info@wiggler.se> och fråga när jag kan få hem mina beställda Swim Whizz. Gör du det kan du referera till detta inlägg och kanske få en "liten present" nästa gång du beställer Swim Whizz hos www.trumman.com .

Go for the Big Ones!

Old Firehand
                    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
                    Senast ändrad av Old Firehand; 2011-02-11, 18:23.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                      Hej FiskeDanko;

Lär du dig dessutom mina "34 Gäddfisketips!" då lär ingen i Linköpingstrakten kunna slå dig i Gäddfiske.

I]
                      Jag har läst dom tipsen och dom e riktigt grymma så lär väl bli lite status tävling i Linköping iår då:P
                      Team JMT fishing

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      277 243 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist