Nya beten fötusan;) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya beten fötusan;)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Nya beten fötusan;)

Glad grabb här idag, har just varit och inhandlat nya jerkbeten. klassiska Buster abborren och skitmörten, skitmörten var sista exemplaret i Sumpan stockholm! Köpte också en ACE flipper small, walleye, har ingen aning om vad de e, får la ta och testa... om en månad, två, tre... när isen släpper.

Dum som jag är har jag inte ens köpt en rulle, men blir väl en c3a, högervevad så fort jag får studiebidrag och lön. se, man har fastnat i jerkträsket innan man ens har en komplett utrustning jaja, blir nog bra.

ville bara dela med mig av lite glädje så här i snöyran!

skitfiske

Hej Albin !
    Välkommen in i pengakvarnen

Varför inte en vänstervevad ? Att stå och banka jerks dagen lång kan vara jobbigt och om du är högerhänt så känns det mycket bättre. det är inte som att spinna då du bara håller spöt me vänster. När du jerkar så är det handen som håller spöt som jobbar. ofta så kan du bara hålla veven stillahållande med vänsterhanden och jobba med spö och rulle runt den .
    Senast ändrad av Exxet; 2011-02-24, 19:23.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Kul att du ska börja med jerk! Beroendeframkallande. Fat Flipper small är ett grymt bete, särskilt när man är ny. Går inte att fiska det fel. Har en mycket snäv gång med mycket bellyflash. En bra teknik brukar vara att fiska hem det snabbt med korta ryck och pauser. I pausen brukar det smälla.
      Allt är mört som glimmar!

Kommentera

jag har länge funderat mycket på de där med höger och vänsterhand, men jag har bestämt mig för att köra högervevat. jag har jiggat väldigt mycket, där jag jobbat mycket med spö istället för vev, och jag har så länge jag kan minnas kört med högervev. jag tror att det kommer passa mig bäst!

jaja Roger, nu är det så att jag är bara studerande fattig tonåring, så de får nog räcka med beten än så länge som sagt, behöver en rulle först!

Kommentera

Haha, inkubationstiden i denna feber är tyvärr ganska kort... 1-2 turer kanske, sen är det kört... Rik som fattig =)

Kommentera

du menar att jag skulle tröttna efter så kort tid? ja vi får väl se

Kommentera

Själv har jag varit i Jerkträsket 4år nu! Å längtar efter att få doppa Buster Jerket för första gången i år oxå! De kommer bli bra de där ska du se... Men håller med ovanstående.. Du ska nog ha vänstervevad rulle? I alla fall om du är högerhänt.. De är rätt stor skillnad på haspel- och multirulle..

Skittfiske!
              /Team Perax, Jon Persson
              http://teamperax.blogspot.com/

Kommentera

Fast det finns ju faktiskt de som kör högervev även fast de är högerhänta. Har en sådan kompis. Men vanligast är ju vänstervev och personligen fattar jag inte riktigt hur man får ihop tekniken med högervev.

Kommentera

okejokej, nu har jag velat tillbaka för 1000ende gången, de blir nog vänstervev trots allt. blir då en JB istället för en c3. gott med svar iaf, tack som tusan åkte hem från fjällen idag och åkte förbi en massa öppna åar och forsar... vad ska man säga... nästan så man blir deprimerad

Kommentera

Ursprungligen postat av abbliin Visa inlägg
                    du menar att jag skulle tröttna efter så kort tid? ja vi får väl se
                    Tror inte Totte menar att du skulle tröttna utan efter 1 - 2 turer så är du fast för alltid och pengakvarnen varvar upp och bara mal på.

Kolla denna länk: en stackare som är fast för evigt. 7 - 8000 :- är väl de han räknar upp här. lite mellanshopping så här i snöyran.
                    http://www.fiskesnack.com/forum/show...yrt-på-vintern..

Här en annan länk. också jerkfiskare som ville ha förslag på mera beten. de han räkna upp han köpt va väl ca 15000 :- de han fick i förslag va väl de dubbla. å han blev sugen på allt.

Men det går att klara sig på ca: 5000:- per år. Hade en jä otur en dag. tappa 2 sjunkande, beteslåset gick upp, + 1 som en gädda tog. hade inte kollat linan mot tafsen. 5-600:- + bensin mm. så en tusing per fiskedag kan det bli.

Men som sagt välkommen in ! och är du inte fattig så lär du bli det
                    Senast ändrad av Exxet; 2011-03-06, 19:13.
                    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    276 656 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13