Nya beten fötusan;) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya beten fötusan;)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

måste bara fråga, för att inte starta en ny tråd. Varför säger nästan alla att högerhänta ska använda vänstervev?
    är själv vänsterhänt och använder vänstervev till allt fiske, använd det som känns best, testa i butiken. har högervevade havsfiskerullar och känner att jag fiskar sjukt mycket sämre när jag kör högervevat.

Kommentera

Ursprungligen postat av Barramundi Visa inlägg
      Fast det finns ju faktiskt de som kör högervev även fast de är högerhänta. Har en sådan kompis. Men vanligast är ju vänstervev och personligen fattar jag inte riktigt hur man får ihop tekniken med högervev.
      min första jerkrulle var höger vev.. de ja tyckte va värst är att man kastar med högern sen bytar man hand me spöet o börjar jerka.. helt bakvänt..

Kommentera

jo jag har läst de trådarna... och jag har börjat fundera på att lägga ner fisket efter dessa trådar, men kommit på att det kan jag inte ... fy s*tan... hur länge håller ett jerkbait? jag tänker, om man försöker fiska utan att sätta betena i botten, OCH man ROR istället för att kör med motor... ehmm.. man låter bli å gå i butiker, då borde man väl klara sig hyfsat i priser? eller?

Kommentera

Betena håller länge, tror tom vissa fiskar bättre ordentligt inslitna !
          Bry dig inte om hur mycket beten andra har utan köp de du tror på och fiska så mycket du kan så ska du se att det går bra!

Har du en tight budget så lägg dina pengar och tid på att vara ute på vattnet så mycket som möjligt istället för att lägga pengarna på flera drag!

Kommentera

Du ska inte lyssna på vad andra säger . Har du alltid vevat med höger hand ska du självklart fortsätta med de . Jag har alltid fiskat med högervevat fast jag är högerhänt.Ja blir alltid tråkad av polarna men jag har ändå bättre PB än hela den bunten så dom kan vara tysta å lära sig fiska.

/Fredrik

Kommentera

Dom länkarna om betesgalna personer la ja in som ett skämt. trodde du insåg det

Henrik har helt rätt. min erfarenhet är också att ju mer sliten ful å jävligt ett bete blir desto bättre fiskar det av någon konstig anledning.

Det går att jerka billigt. Jag levde på max 10 drag i 5 år, när jag började jerka. allt köptes på rea. 5-600 kanske.

De jag sa om tappade beten va sant. en jä...otursdag av den anledning har ja ännu inga handgjorda beten för 349:- st. Vissa beteslås har en tendens att gå upp i kombination med vissa jerkar.

De där me hög. eller vä. vev ska du naturligtvis göra som du själv vill. Ingen här som vill tvinga dig till vänster som vissa tycks tro. Det var bara ett försök till vänligt omtänksamt tipps att det kan vara värt att fundera på, eller värt att prova å låna, inget annat.

Vad du får för PB tror inte jag har med vilken vev du har. Men du tror du det ska du definitivt köra höger.
              Senast ändrad av Exxet; 2011-03-07, 08:26.
              Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Jag vevade alltid med höger tidigare när jag spinnfiskade, men böt till vänstervevat när jag började jerka. Anledningen var att jag inte fixade att ha bra kontakt med betet med vänsterhanden. Jag blev lite för vevfixerad när jag vevade med höger. Bättre att använda sin "bra" hand till att kontrollera betet och veva med ryggraden.

Håller med Fredrik ovan. Kör med få beten så att du får koll på dem och vet hur de fungerar. Tror egentligen inte att gäddorna bryr sig så mycket om färg, så länge de inte är chockrosa eller uppför sig för skiljt från gäddans normala käk. Det viktiga är att hitta var de står och pressentera betet på ett sätt som gör att firren inte kan låta bli att ta en närmre titt. Styrkan i jerkbait är de många vevstoppen då betet stannar upp och gör det svårt för fisken att låta bli.

Kommentera

nu har ni däremot fått mig lite lugnare vad gäller beten nä jag förstog faktiskt inte de där med betesgalna personer. men när man läser och kollar bilder runtomkring på forumet så får man uppfattningen om att det vore vanligt att folk har så mycket beten. skulle väl iförsej ha svårt att välja vad man ska använda...

jag får åka in och testa. har tyvärr inga kompisar eller någon som jag känner som jerkar själv, så finns ingen utrustning att prova. men de blir till att prova i butiker. har ju som tur är ett tag kvar tills det är dags

Kommentera

man blir ganska så fast efter ett enstaka pass.... grymt farligt! Och de blir lite dyrt senare ;D vet inte hur många tusen som har gått ut på just jerkfiske..
                    Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Du gör helt rätt som går på Jb rullen.
                      Catch for the moment and Release for the future.[FONT=Impact][/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      279 970 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40