Megaforce eller strikeforce - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Megaforce eller strikeforce

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Megaforce eller strikeforce

Är på jakt efter en vertikalutrustning. Har sett på e-bay att det går att få Daiwarullar till riktigt bra priser. Megaforcen är klart intressant har provat en sån här hemma och har länge lutat åt att köpa en sån. Strikeforcen har jag aldrig sett här hemma.
    Är det stor skillnad på de, är ju en ganska stor prisskillnad på e-bay?

Jag har själv spanat lite på en megaforce. Kommer dock att satsa på en viento till våren istället, vill ha synkad linspridare. Strikeforce känner jag inte igen, kan vara en modell för amerikanska marknaden.
    Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Låter rimligt. Har som sagt aldrig sett den i Sverige.

Kommentera

Ursprungligen postat av rubik Visa inlägg
        Jag har själv spanat lite på en megaforce. Kommer dock att satsa på en viento till våren istället, vill ha synkad linspridare. Strikeforce känner jag inte igen, kan vara en modell för amerikanska marknaden.
        Viento har väl inte det? Ska man bara VJigga kan man lika gärna satsa på en megaforce, tycker vienton är långt ifrån värd sitt pris, känns grymt plastig och jag var inte ett dugg imponerad av kastegenskaperna, jag har haft 3 stycken och sålt alla....

Kommentera

Kan tipsa om Ambassadeur ProMax. Har provat lite av varje och fastnat för den rullen till vertikalfiske. Den senaste generationen har en knapp som vid tillslag gör att man kan stegvis släppa ut lina, dvs när du trycker ner tumtangenten löper linan ut, så fort du släpper tumtangenten så stannar spolen.

Detta gör att man enkelt kan smyga sig på en fisk om man fiskar pelagiskt, stanna några meter ovanför fisken och sen stegvis droppa neråt. Håller man sen spöt under rullfästet kan man veva upp ett halt varv genom att dra på slirbromsstjärnan med pekfingret vilket gör att du kan stegvis veva upp/släppa med en hand. Enligt mig funkar detta bättre än Daiwas Twichbar som har en tendens att gå sönder vid oförsiktig användning, dessutom till bättre pris än daiwarullarna.

Ska du ha synkroniserad linspridare är den revo toro som gäller.

MVH/Gimmy
          [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

har fiskat med både megaforce och viento under en tid och någon större skillnad är det inte på dom som spelar någon roll enligt mig,utom priset då...
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Körde med en megaforce hela förra året och hade inte några mekaniska problem med den.
              Har även haft promax rullen men fastnade mera för twitchbar.
              Köpte 2x viento nyligen, och fördelen med dom är att vredet för att ställa bromsen sitter lite längre ifrån rullen.
              När jag gjorde mothugg ibland så kom jag åt vredet på megaforcen och släppte bromsen helt.
              Hoppas jag slipper det nu.

Skitfiske på er!!!
              http://www.tnr-service.se/projekt-ti.../blogg-1795680 blogg för båtprojekt + så mycket som möjligt om fiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av Team TNR Visa inlägg
                Körde med en megaforce hela förra året och hade inte några mekaniska problem med den.
                Har även haft promax rullen men fastnade mera för twitchbar.
                Köpte 2x viento nyligen, och fördelen med dom är att vredet för att ställa bromsen sitter lite längre ifrån rullen.
                När jag gjorde mothugg ibland så kom jag åt vredet på megaforcen och släppte bromsen helt.
                Hoppas jag slipper det nu.

Skitfiske på er!!!
                Alldeles riktigt TNR, själv löste jag det genom att helt enkelt ta en avbitare och klippa av "vingarna" på stjärnhjulet så
                bara en liten snutt återstår och putsa till dom...hade helt glömt detta tills du nämnde det,funkar utan problem sedan dess...
                Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 355 svar
                273 484 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13