Killerfrogs!!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Killerfrogs!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Killerfrogs!!!!

Hejsan. VIll bara dela med mig lite fisketips... Fick tag på en "groda" via tradera förra våren. Big killer frog hette den. Handgjort drag som var en perfekt imitation av en groda med propeller framtill. Den skulle fiskas vid ytan, nästan som en popper. O satan vad napp vi fick.. Hela våren/sommaren/hösten i Blekinges insjöar. Tog över 30st gäddor på Killerfrogen. Helt sjukt!!! Det bästa när man ser gäddan jaga efter och PANG,, hugga aggresivt om man nästan gör i byxan. Grymt kul... Gå in på doublelfishing.se o kika. Finns hur många häftigt varianter och färger. Kostar dock allt ifrån en hundrig till ett par hundra lappar, men lovar att det är värt det

Ngn annan som har testat o kan dela med sig av sina Killerfrogs erfarenheter??

Skitfiske på er / Freddie

Fiskade mycket med det förra sommaren.. riktigt kul är det!!

Kommentera

Ja visst e det!! Sen är det perfekt i igenväxta sjöar med mkt näckrosor o skit på ytan, dom fastnar ju fan nästan aldrig!!!! Lite klurigt i början tkt jag dock det va innan man hade lärt sig att kroka fanskapet som högg, ofta i början som man drog den ut ur käften.. Men men skam den som ger sig. Skall bli riktigt gott och komma igång nu igen.. Vi tkt ha premiär den 20e mars, hoppas ngn sjö här i Skåne har tinat upp då.

Kommentera

Kan bara instämma. Roligare fiske och mer spännande har jag nog aldrig haft. Känslan av att gäddan har grodan i sikte och det är bara en tidsfråga innan det smäller. Häftigast är det när man vevar in den lite ojämnt och långsamt och man ser att vattnet en bit bakom grodan börjar röra på sig då en gädda fått syn på grodan och vänt. Som bäst så fick jag en ca. 15 gäddor på några timmar, och var i stort sett hugg så fort man slängde i grodan igen. Flesta mellan 0.5kg till 2kg så är inga jättar jag fått.
        Och angående krokningen. Det jag gjort på mina Killer Frogs är att knyta fast vassskydden till kroken(eller kan du kapa av dem). Fastnar inte mer för det och känns som att dem krokas lättare. Går snabbt vid landning också då dem inte har en/flera trekrokar i käften.

Här är mitt smultronställe. Näckrosorna breder sig 200-300m till åt höger så man har en ok yta att jaga av på varje pass
        Senast ändrad av Asys85; 2011-03-08, 23:44.

Kommentera

Fan så gott det ser ut nu!!! Underbar bild!!! Precis så som jag kommer ihåg det ifrån vår/sommarfisket 2010.... Jag fiska med en groda och kompisen körde med spinnare.. Jag fick 6-7st gäddor på nästan lika många kast, kompisen ingenting. Han blev helt vansinnig och smällde sitt spö allt vad han kunde inte båtens sida. HAHAHAH.. Som tur var så klarade sig utrustningen. Sen fick han låna en groda och fick napp direkt, den största fick han till och med!!!! ca 1 1/2kg. Storleken på våra är ungefär som du själv beskriver. Mkt smått tyvärr, men det är bara o släppa i dom igen o så växer dom till sig 2.8kg blev ´rekordet på grodan

Skitfiske

Kommentera

Jepp, fungerar men ännu billigre på Killlerfrogs.se

Fiskade också med dem i somras och fick mycket fisk, dock köpte jag dem lite billigare på killerfrogs.se

Kommentera

Jag fiskar gärna också med GRODOR genom vass och näckrosor från vår till höst, den största gäddan på 3kg, men med ScumFrog.
              Det smäller till så häftigt när huggen kommer!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              275 959 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13