6601 c4? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

6601 c4?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 6601 c4?

Hej!

Har kommit över en ambassadeur 6601 c4, har någon erfarenhet av denna rullen? Vet att rullen ej är gjord för JB men vågar man köra lite lätt på det med utan att den trillar isär?
    Bifogade filer

Inga problem, det är som en C3 med highspeed, håller hur fint som helst.

Kommentera

Ok! Tack för hjälpen!

Kommentera

Skulle inte använda vare sig c3 eller c4 till jerk. Plockade isär en senaste igår åt en kompis. Hade skevat till sig lite, trots att den bara lättjerkats ( blir stativbyte på den ). Men det går ju alltid förstärka dem lite
        Bifogade filer

Kommentera

Känner en del som jerkar mycket och dom har inte haft problem med sina, beror nog på hur man bär sig år när man fiskar, dom enda jag vet som får problem är dom som fiskar med lågprofilare, finns en butik jag brukar handla i där ägaren säljer lågprofilare till jerk på egen risk.

Kommentera

Förutom Toron ev, Curadon så rekommenderas inte längre lågprofilare till jerkfiske. C3 och C4 rekommenderas ju jämt och ständigt till jerkfiske med flätlinor här på forumet. En del av rullarna håller för det ett tag, andra rasar ganska snabbt. Båda är ju förhållandevis lätta rullar, som är kanon till det de är gjorda för dvs vanligt spinnfiske. Skulle personligen inte använda dessa rullar till jerkfiske med flätlinor. Finns ju faktiskt rullar som är gjorda för den typen av fiske. Bättre att rekommendera dessa rullar, för så billigt är det ju inte att fixa en skev rulle. Tveksamt om garantin gäller skeva stativ. De har nog sett ett och annat sådant stativ i Svängsta vid det här laget Rullen jag kikade över tillhör en duktig fiskare, som äger många ambassadeurer. Han jerkar aldrig tungt, mest finfiske. Alltså ingen " tokryckare ".

Kommentera

Jag hade inte använt den till jerk. Oavsett vad andra säger, blir bara skit av det. Köp en JB till jerkfisket och kör tungspinn med c4:an.

Kommentera

jag fråga PA högberget från lundgrens samma sak när ja köpte mitt ST Croix spö o han sa att rullen var defenitivt inget o ha till jerk. mest pga alu stativet. utan hävdade att JBn är den bästa rullen som finns till jerk.
                så nu sitter man med två och är supernöjd
                mitt förslag är att lägg ut den antingen för sälja eller byta mot en JB

Kommentera

Japp dom skevar till sej förr eller senare.
                  En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pike1 Visa inlägg
                    Japp dom skevar till sej förr eller senare.
                    men du som är ett rullgeni
                    rullar med alu stativ tar dom stryk av jerkandet.. eller är det vid bottennapp med superstarka linor som knäcker dom?
                    men mina jb bara drar o sliter jag men med 2500 blir de lina linan runt kniven vid minsta lilla för o inte ha sönder den.. det är ju trotts allt ögonstenen i amba familjen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 823 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04