SavageGear Butch Light XLNT 40-100g till spinnfiske efter gädda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SavageGear Butch Light XLNT 40-100g till spinnfiske efter gädda?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• SavageGear Butch Light XLNT 40-100g till spinnfiske efter gädda?

Ska ha tag på ett spinnspö för gädda till min nyköpta multirulle. Hittade SavageGear Butch Light XLNT och hittade några trådor om det här på Fiskesnack och det verkar vara ett trevligt spö.
    Läste något om att 40-100g spöt kastar bäst upp till 75g och det gör inget för maxvikten på mina beten är runt 80g.
    Läste även ett annat inlägg om att det blir lite bättre fight även på mindre gäddor vilket kan kännas viktigt för mig då jag får mycket smått 1-4kg.

Ni som har spöt, vad tycker ni? Blir det lite fight även med de mindre fiskarna? Påkiga spön brukar ju nästan göra det lite winch-aktigt.

Det är väldigt o-påkigt, passar fint till spinnfiske med beten kring 70-80 gram, lite för svampigt för min smak dock till jerks över 60 gram.... Men är man ute efter ett spö som håller för större beten men inte är påkigt är det perfekt kan jag tänka mig.

Kommentera

Tackar för ditt svar snOrdanger =)

Det svampar inget när man ska dänga beten på 80g? Utan det blir svampigt när man ska jerka beten som är tyngre än 60g?

Kommentera

Precis, har inte märkt några problem vid utkast! Dock ska påpekas att jag gillar rejält styva spön, finns säkert dem som tycker det är perfekt att jerka beten -100 gram med.

Kommentera

Okej, det låter bra. Hur är spöt att drilla med? Både när det gäller små och stora gäddor?

Kommentera

Har haft ett sådant och var suveränt nöjd, skönaste som jag haft att jerka med.
            Tyvärr smällde mitt av, och jag fick nytt på garantin och valde då att gå upp till ett woody-150 men saknar känslan i det mjukare spöt när jag kör med tex vanliga bustrar.
            Men kör jag big bandit och tyngre så sitter Woodyt som en smäck.

Stefan
            Catch for the moment and Release for the future.[FONT=Impact][/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            276 605 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13