bra UL Walk the dog, poppers och ytbeten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bra UL Walk the dog, poppers och ytbeten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• bra UL Walk the dog, poppers och ytbeten

Hej!

Jag undrar om någon vet om det finns några bra och små (Max 10gr) walk the dog, poppers och andra yt/''subwater'' beten i UL storlek? Gärna med bra abborfärger
    Jag vill försöka testa på ytfiske eftersom det verkar så kul med våldsamma hugg och stora plask!

Tacksam för svar

Rapala Skitterpop 5 eller 7cm. Riktigt grym popper! Tror att bägge storlekarna väger 7 gram.

Kommentera

Okej!
      vad är det för pris på en sådan då?

Förresten vad tror ni om såna där propeller drag som låter och bubblar i vattnet?
      Senast ändrad av André Hellström; 2011-05-02, 19:49.

Kommentera

Har för mig att dem kostar runt 110:- eller nåt sånt. Propeller varianten har jag ingen erfarenhet av. Har köpt mig en till sommarens fiske men den är ännu ofiskad.

Kommentera

Jag har också bra erfarenheter av Skitter Pop, men även av Julas popper, de har levererat en del.
          Jag har kört lite med Skitter Prop, alltså med propeller, men ej fått utdelning, denna har dock fått mindre tid.

Zara Spook ska ju vara ett omtyckt walk-the-dog bete.

Kommentera

Ursprungligen postat av Squadron Visa inlägg
            Jag har också bra erfarenheter av Skitter Pop, men även av Julas popper, de har levererat en del.
            Jag har kört lite med Skitter Prop, alltså med propeller, men ej fått utdelning, denna har dock fått mindre tid.

Jula's popper är väl Berkley Frenzy Popper? Ser helt ok ut i min mening, har en i lådan som ska testas fram mot juli, augusti!

Kommentera

Ursprungligen postat av Squadron Visa inlägg

okej, jag har också kollat på dom där Heddon betena. Men finns dom i en vanlig sportfiske butik? Jag hade tänkt att åka in till Po's i Sundsvall i helgen och köpa på mig en massa saker =)

Kommentera

bumpar denna tråden då jag har lite frågor om walk-the-dog beten:
                fungerar de lika bra som poppers då man fiskar i utkanten av vassen. alltså: är de bra på att inte fastna, eller trasslar de in sig...
                vad bör man ha för tafs när man använder walk-the-dog.

//NoBunny

Kommentera

tycker att pro strikes spirit walker funkar bra.
                  abborrgalning.... det är roligare att fiska med klen utrustning ! Så tjata på med era torskspön och 10 +are , jag håller mig till abborre och snipor ...

Kommentera

walk the dog ligger ju i ytan precis som en popper... vissa modeller är dock mer benägna att göra ett dyk under ytan vid ryck än andra. men i övrigt så klarar de uppväxande nate osv lika bra som en popper...

Är det just att naten är ett problem för dej kan jag annars rekommendera ett mindre buzzbait. de är suveräna på att fiska igenom massa uppväxande mjuka äxter. Ett annat tips är en weedless texasrigg. Då kommer du också ner under ytan för fisket. Vill du fiska på bottnar med mycket växtlighet kan jag rekommendera dropshot weedless riggat.

Men åter till ämnet... Zara puppy är en favorit för mej vissa dagar. Enligt mej finns inget ytbete som är så sjukt effektivt som just Heddons Zara-serie... tack vare deras senaste tillskott magnum så har de nåt för alla ytjagande predatorer! :-)
                    Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 147 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13