Soft 4-play, ingen "gång" - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Soft 4-play, ingen "gång"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

För min del har jag inte haft några problem med gången. Har både färdigriggade 13 och 19cm samt ett par med lipsculls i samma storlekar. Det som kan vara lite drygt är att de färdigriggade utan lipsculls lär tas in ganska långsamt annars går de upp i ytan direkt, iaf för mig. När man kör med lipsculls däremot rör de sig helt underbart och inga problem alls med gången oavsett om man vevar riktigt långsamt eller turbofart
    Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

Kommentera

Jag har själv endast använt dessa med Lipskull. Kan bara instämma med föregående talare angående gången, den är alla tiders, nästan så att man själv vill hoppa överbord och ta sig en gedigen tugga. Dock stötte jag på ett problem med första(och hittills enda)gäddan(en ospektakulär liten gynnare på kanske 1,5kg)jag fick(på en 13cm med lipskull); Efter några få skakningar vid ytan så lossnade helt sonika jiggkroppen från lipskullen och ligger nu på sjöns botten. Den röda "spiken" som man sätter fast jiggen med satt kvar i Lipskullen, så rimligtvis måste jiggkroppen ha slitits sönder genom "spiken". Är det fler som råkat ut för det eller kan det ha rört sig om tillfälliga koncentrationssvårigheter hos kvalitetskontrollanten på dagen som mitt exemplar lämnade fabriken?
      All you need is Lubb.

Kommentera

Jag upplever det som att när jag stoppar på ett jigghuvud blir kropparna stela som pinnar. Kör jag dom däremot "weightless" så ser de sjukt aptitliga ut. Kanske gör jag nått fel när jag jiggar dem med blyhuvud? Nån annan som upplevt samma sak?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        271 906 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13