Tipps på bra gäddbete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tipps på bra gäddbete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tipps på bra gäddbete

Hej. Efter att ha sett en film på youtube när cwc testar spinnerbaits så vart jag jäkligt sugen på att köpa mig en sån. Men är det bättre än en wobbler när man fiskar gädda? Eller ni kanske har några andra tipps som är bättre än spinnerbait? Börjar tröttna på att inte få nå fisk.. Vore tacksam för snabbt svar då jag ska till fiskebutiken i morgon så fort det öppnar.. Tack på förhand / Dennis

Sök på gäddrag, gäddbete, bästa gäddrag, mm mm ..
    Du kommer få shitloads med svar !

Kommentera

Det är lätt att tro att det är super effektivt med dessa beten på dessa reklamfilmer. men betänk att det är just det dom är, REKLAM-filmer. Dock så säger jag inte att det är ett dåligt bete.
      http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Får du ingen fisk kanske det inte finns någon fisk där?

Köp 1st 18gr Orange Reflex spinnare med kopparsked, 1st Silver Atom 35gr, 1st 14cm flytande Zalt i färgen Papegoj och 1st 19cm Soft 4play i färgen Firetiger.. Får du inte på någon av dem då kan du sluta fiska !

/ Henke

Kommentera

HenkeW. Jag har en atom 35gram. Men tycker den sjunker för snabbt. Där jag fiskar kan botten skifta snabbt från 1.5-2meter till 0.5-1meter.. Det borde finnas fisk där jag fiskar. Hela april och början på maj fick man iallafall minst 1 varje dag man var ute. Jag har inte fått en fisk på över 2 veckor och jag fiskar för fasen varje dag... Har du någon mer wobbler du kan rekommendera? / Dennis

Kommentera

Håller med Henke.

Snusdennis köp till några RELAX Ripper Kopyto 6 och 9 tum i färgerna gul och röd, silver med inslag av brun med orange buk + Gamakatsu krok

Kommentera

Blue Fox Vibrax Salmon, 35grams i färgen BS. Funkar alltid.
              http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Vill man fånga gädda måste man läsa på hur man ska göra . Utan kunskapen så spelar det ingen roll vad man har för grejer .Läs i tidningar vilka beten som stora gäddor har tagits på .

Jag har själv 2 muskey mayhem spinnare jag har fiskat gädda i snart 20 år . Får jag säga min mening så är det rent ut värsta tramset .Men det är min egen åsikt . Många guider å annat känt folk är sponsrade å har betalt för att säga vissa saker .

Vill du ha många gäddor å inte bryr dig om storleken kör med Atom , Rapala Huskey å Reflex 18 gram å mörrum spinnare 28 gram å Buster jerk.

Vill du ha stora gäddor men inte så många kör med Swim wizz 500 Zalt 19 Zam Z tail . Jag har tagit gädda över 8 kg på alla dom betena .

/Fredrik

Kommentera

på dom djupen du fiskar är bomber 16a riktigt het

Kommentera

Det låter snarare som du fiskar på fel plats snarare än att betet är fel.
                    Fisken rör sig oftare ut mot djupare vatten nu när vattentempen blir högre vilket är anledningen till att ett grundare område som fungerade bra för två månader sedan är svårfiskat nu.
                    En bra grej du kan testa på grund vatten med mycket näckrosor är en Killer Tree Frog.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 169 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13