Tipps på bra gäddbete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tipps på bra gäddbete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Som tidigare nämnt, om du bara bryr dig om att få gädda så gäller atom mfl. Mitt tips till dig är att du köper spinnare, skeddrag och någon wobbler som Zalt eller bomber 16a och lär dig fiska dom perfekt för olika djup och delar av sjön.
    Senast ändrad av Jepps; 2011-06-02, 23:16.
    http://www.jeppsportfiske.blogg.se

Kommentera

En Atom kan du fiska grunt så det borde inte vara några problem.
      Bomber B16A och B16J är grymt pålitliga vobbler, likväl Swim-Whizz, Zalt mfl. De sistnämnda är dock mer djupgående.

Vad har du för utrustning i övrigt?
      Haspel eller Multirulle?

Kommentera

Ska åka och kika på en bomber wobbler nu. HenkeW. Jag kör med haspel, Shimano hyperloop 4000.. Spöt är ett Ron thompson evo spinn 10-30gram..

Kommentera

soft 4play 13cm i färg fungus roach eller firetiger, då kör jag med wobbler huvud till den.

sjunker sakta och rör sig fint, kan varmt rekommenderas

Kommentera

Beroende på vad du har för typ av spö och budget. Men som många tidigate sagt.

Reflex 18 gr byt ut kroken mot en lite större och vassare den tar fisk i alla vatten.

Bomber 16 a super bra kolla krokarna bara kan behöva lite bryne.

Hilo 28 gr super bete funkar på många djup, slipa krokarna

fladens conrad billig och fångar massor av fisk, slipa krokarna

Mörrumsspinnare underbart bra på alla sorters predetatorer, slipa kroken

olika jiggar med olika tunga jigg huvuden

Berkly har kommit med en lite mindre spinnerbait som har varit galet giftig kolla den, bra pris har jag för mig oxå.

Lycka till Claes

Kommentera

Jag har gått och blivit kär i Spigg! http://www.spigg.com/

Lever om så till den milda grad att man hör rasselkulorna slå vid slutet av invevningen när den är några decimeter under ytan! Yvig gång har den också. Finns som du ser i länken i tre olika storlekar. Jag har testat 7,5cm flytande och 14cm flytande och har fått både abborre och gädda på båda storlekarna. Har inte haft så många fiskepass med dom, men 7,5cm varianten har levererat på 2 av de 4 pass(fördelade på de senaste två veckorna) den använts på(varav ett där en silver/blå sådan var det enda gäddan högg på av allt vi bjöd på(totalt testades väl kanske 10-15 drag av varierande storlek, färg och karaktär den dagen))och 14cm varianten gav goda resultat i jämförelse med sina konkurrenter på dess enda arbetspass(i onsdags) hittills. Som lök på laxen så är de lätta att få långa kast med, även i motvind, gissningsvis tack vare att rasselkulorna har fritt spelutrymme i hela wobblerkroppen.

Om långa kast, oväsen och yvig gång är vad som får din båt att gunga så är Spigg värt att stifta bekantskap med. Med tanke på en prislapp från 79:- för den minsta till 95-99:- för den största så får man i jämförelse med många andra beten valuta för pengarna.

Sen så ska vi väl inte glömma den gamla klyschan att de beten man tror på mest ger bäst resultat eftersom de är de som man använder mest.
              All you need is Lubb.

Kommentera

Westins Jätte, dom funkar alltid! Be dom i butiken att byta ut krokarna till nån kvalitetskrok.

Kommentera

edit: såg du fiskade där det är ganska grunt... Kör westinare men kapa skeden, Själv har jag klippt av skedarna med avbitare, låt det gärna bli lite ojämt och fult.. då får beten förhoppningsvis lite oregelbunden gång

Kommentera

Egentligen behöver man inget mer en olika shadjiggar(relax kör jag med) och huvuden i olika vikter. Sen anpassar du efter djup. Men då fiskar jag i en djup grumlig sjö. I klart vatten kan du leka på med vad du vlll. Är fisken på hugget märker du det!

Kommentera

Ursprungligen postat av mobetahl Visa inlägg
                      edit: såg du fiskade där det är ganska grunt... Kör westinare men kapa skeden, Själv har jag klippt av skedarna med avbitare, låt det gärna bli lite ojämt och fult.. då får beten förhoppningsvis lite oregelbunden gång
                      Dumt trick. Westinarna finns i shallow och med fc tafs går den precis under ytan. Fiskar grymt bra

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      274 220 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13