Söker bra prisvärt Vertikalspö till multi! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söker bra prisvärt Vertikalspö till multi!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söker bra prisvärt Vertikalspö till multi!

Har läst testen i Fiske Feber nr:5 där Hayashispöt verkar bra men är aningen dyrt kanske.
    Är det värt dubbla pengen nästan mot BFTspöt i testet (795kr mot 1495kr)?
    Hur står sej Gunkispöt mot Luc Coppensspöt som var ansett som ett av dom bättre för ett tag sen?
    Är det trigger på Luc Coppensspöt? Tyckte jag så en bild på ett utan.
    Finns det bättre och billigare alternativ?

Svårt att hänga med i svängarna när utvecklingen går så fort :-)

strax över tusenlappen med frakt....och du har det på några dagar,och jodå,odiskutabelt ett betydligt bättre köp i alla fall med det priset...

men som alltid när man handlar utomlands så kommer trubblet i efterhand om nåt händer och man måste utnyttja garantin...
    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Finns inga Luc Coppens Signature spön kvar att köpa, de har slutat tillverkas och är slut i alla butiker vad jag vet.
      Jag hade ett, det var en dröm att fiska med men tyvärr var det något fabrikationsfel som gjorde att det gick sönder (fick det utbytt och lagat 3ggr innan jag gav upp).

Nu har jag istället skaffat mig Pezon & Michel's Gunki's Hayashi, det är också bra (även om jag gillade Coppenspöt bättre).
      Köpte det på nätet 95€, klart värt pengarna över BFT spöt...
      http://www.mur-tackle-shop.de/de/Pez...ashi_1656.html

Ooops, "byggarn" hann visst några minuter innan mig såg jag nu när jag postat svaret
      "Sporten i sportfiske är att göra det svårare än vad det egentligen är..."

Kommentera

Ursprungligen postat av djsringup Visa inlägg
        Finns inga Luc Coppens Signature spön kvar att köpa, de har slutat tillverkas och är slut i alla butiker vad jag vet.
        Jag hade ett, det var en dröm att fiska med men tyvärr var det något fabrikationsfel som gjorde att det gick sönder (fick det utbytt och lagat 3ggr innan jag gav upp).

Nu har jag istället skaffat mig Pezon & Michel's Gunki's Hayashi, det är också bra (även om jag gillade Coppenspöt bättre).
        Köpte det på nätet 95€, klart värt pengarna över BFT spöt...
        http://www.mur-tackle-shop.de/de/Pez...ashi_1656.html

Ooops, "byggarn" hann visst några minuter innan mig såg jag nu när jag postat svaret
        Ok, var det trigger på Coppensspöt? Har kanske hittat ett i Tyskland, men det står inget om det.
        Annars får det väl bli ett Gunki, verkar som dom inte har det hemma på Mur när man provbeställer!?
        Stod det likadant när ni beställde?

Kommentera

Får hoppas att det här inte ses som smygreklam, men har ett bra och prisvärt spö som jag kan tipsa om. Det heter ITT One2Jig, är ett holländsk märke bakom, med Bertus Rozemeijer som utvecklare, man kan säga att ITT är det är det nya "Rozemeijer". Spöna är väldigt populära i vertikalfiskets hemland Holland. Säljs i några butiker i Sverige, men du kan säkert få det till ett bra pris hos någon holländsk webbutik. Här finns en länk om du vore intresserad: www.itt-international.com/Vertical_Rods.html
          www.custombaits.se

Kommentera

Sjösländan SS Pro Vertical Jigging är ett mkt prisvärt spö. /T

Kommentera

Ursprungligen postat av djsringup Visa inlägg

Verkar ju inte vara nån vidare kvalite om 3st har havererat för dej :-/

Vad var det som du gillade bättre med Coppenspöt? Känsligare?

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösakungen Visa inlägg

Luc Coppen Vertikal är ett bra spö, men i mitt tycke kanske lite väl uppsurrat . Ett fint spö är det vilket fall.
                Tyvärr har det utgått ur sortimentet då Coppen har lämnat FOX. Coppen har även gjort ett drop shot spö ("drop shot pro Z") som jag tycker är snäppet känsligare om man nu vill använda det till vertikalfiske.

I dagsläget är det svårt på gränsen till omöjligt att hitta några Coppen-spön till salu, men söker du på utländska ebay (england, tyskland osv) kanske du har en chans.

Jag hittade mitt Drop shot pro Z på en österrikisk ebaysida.
                Senast ändrad av gabbu; 2011-06-09, 02:39.

Kommentera

Ok, var det trigger på Coppensspöt? Har kanske hittat ett i Tyskland, men det står inget om det.
                  Annars får det väl bli ett Gunki, verkar som dom inte har det hemma på Mur när man provbeställer!?
                  Stod det likadant när ni beställde?
                  Ja, det var trigger på det spöt.
                  Jag mailade dem på MurTackle, snabba och trevliga.
                  Beställt därifrån 2ggr, inga problem.

Kommentera

Nej, det var tydligen fel på ett antal spön (batch) varav mitt ingick.
                    Men de ggr jag fick fiskat utan problem var det känsligare och lättare än Gunki Hayashi.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 306 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13