Calcutta TE 201 DC vs Dawia Lund 253L vs Ut-trimmad JB? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Calcutta TE 201 DC vs Dawia Lund 253L vs Ut-trimmad JB?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ja, är man sugen på en 201 DC så går de att hitta till hyffsade priser nu när de utgått här i Sverige. Köpte en på tradera. Ny med fem års garanti + en rulle med spiderwire för 3600 kr inkl, frakt. Riktigt schysst rulle att fiska med och så är den ju ganska läcker också.
    Bifogade filer

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
      Så vilken rullen bestämde du dig för, Markusth‎ ? Vill se bilder
      Häls /T

Jag har fan inte bestämt mig!!!1, fick köpa en ny flugrulle först me, ska till Grönland den 13onde !
      sigpic

www.haavet.wordpress.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
        Riktigt schysst rulle att fiska med och så är den ju ganska läcker också.
        Ja , Jag vet hur bra det känns.

Dessa rullar behöver lite handpåläggning. Jag rekommenderar att du öppnar den och tar bort allt gammalt fett , lägg på nytt fett och smörjer den om lite här och där. Den blir som en ny rulle. Jag köpte en extra backspärr till min 201:an oxå. Tycker att det är bra att ha, framför allt om man ska fiska med den under de kalla årstiderna.

Häls /T
        Senast ändrad av tonyex; 2011-07-01, 08:04.

Kommentera

Tack för tipset T. Hade väl tänkt skruva isär den och spana in lite ändå ( halva nöjet med nya rullar ). Passar väl på och smörjer om den samtidigt. Hur reagerar systemet med lite snabbare lager ? Du har ju säkert testat det Har inte planerat något minusgradsfiske med den. Det har jag ambor med extra backspärr till, men har faktiskt aldrig haft bekymmer med strejkande IAR lager. Ändå har man fiskat i väder som kräver lite tining av rullen under jackan emellanåt

Kommentera

Tack för tipset T. Hade väl tänkt skruva isär den och spana in lite ändå ( halva nöjet med nya rullar ). Passar väl på och smörjer om den samtidigt. Hur reagerar systemet med lite snabbare lager ? Du har ju säkert testat det Har inte planerat något minusgradsfiske med den. Det har jag ambor med extra backspärr till, men har faktiskt aldrig haft bekymmer med strejkande IAR lager. Ändå har man fiskat i väder som kräver lite tining av rullen under jackan emellanåt

Peppa peppa!
            sigpic

www.haavet.wordpress.com

Kommentera

Hur reagerar systemet med lite snabbare lager ?
              Jag har inte gjort det än och det känns som att rullen är så bra den kan vara med org. stållager. Om man byter till snabbare lager, då blir det såklart en prestandaökning, precis som man förväntar sig.
              Jag har ett par ABEC 7 spollager som ligger på hyllan, snacka om jag är sugen...
              Fast, min rulle används till 10+ gr beten, så Jag vet inte om jag behöver kasta längre eller om det går överhuvudtaget.

Alla mina rullar har en extra backspärr och även jag har inte haft några problem med strejkande IAR lager heller, det är bra att ha en försäkring, framför allt om storöring kliver på.

Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                Jag har inte gjort det än och det känns som att rullen är så bra den kan vara med org. stållager. Om man byter till snabbare lager, då blir det såklart en prestandaökning, precis som man förväntar sig.
                Jag har ett par ABEC 7 spollager som ligger på hyllan, snacka om jag är sugen...
                Fast, min rulle används till 10+ gr beten, så Jag vet inte om jag behöver kasta längre eller om det går överhuvudtaget.

Alla mina rullar har en extra backspärr och även jag har inte haft några problem med strejkande IAR lager heller, det är bra att ha en försäkring, framför allt om storöring kliver på.

Häls /T
                Behövs absolut ingen prestandaökning, rullen kastar ju hur bra som helst. Är bara lite nyfiken på hur bromssystemet reagerar om spolen accelererar lättare. Kanske inte blir någon prestandaökning alls, utan bara att man får gå upp ett snäpp i bromslägena för att slippa overruns?
                Lämna rapport om du testar hybriderna i rullen. Har inga liggandes själv och är riktigt nyfiken

Kommentera

Ursprungligen postat av Markusth Visa inlägg
                  Peppa peppa!
                  Kanske man skulle lagt till Klart du skall ha en DC Markusth.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                  6 svar
                  1 846 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Benjamin S  
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04