Problem med Mctail - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Mctail

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med Mctail

Halloj, förra helgen sprang jag in på fiskeaffären och köpte hem 2 st nya Mctail i plast.
    Idag när jag skulle prova dom så gick dom helt olika, båda två är sjunk tailen sitter precis lika, men en av dom går vid ytan hela tiden..
    Någon som haft samma problem och vet vad man kan göra åt det?

sätt blyhagel länst fram på tafsen på den som går i ytan...

Kommentera

Gå till baka till butiken och få en ny!
      I näst kast så .....

Kommentera

Hej David, gången på McTailen varierar rätt mycket beroende på hur tailen sitter, Claes har massor med tips här om hur du optimerar din McTail. http://svartzonker.se/html/tipsotricks.html

Följ hans tips så är jag övertygad om att du får till en fin gång på dina beten.

Mvh
        Nicklas
        Sportfiskeprylar.se
        Söder Sportfiske - Vi har inte råd att sälja skräp
        www.sportfiskeprylar.se

Kommentera

Lägg dom på en brevvåg å se om vikten är lika . Dom kan ha blivit felmärkta.

Kommentera

Ursprungligen postat av ThePikeHunter Visa inlägg
            Hej David, gången på McTailen varierar rätt mycket beroende på hur tailen sitter, Claes har massor med tips här om hur du optimerar din McTail. http://svartzonker.se/html/tipsotricks.html

Följ hans tips så är jag övertygad om att du får till en fin gång på dina beten.

Mvh
            Nicklas
            Sportfiskeprylar.se

Faaen då, skulle köpt mig lite fler tailar hehe, men tack så mkt för tipset, ska prova detdär!

Kommentera

Ursprungligen postat av Daweee Visa inlägg
              Faaen då, skulle köpt mig lite fler tailar hehe, men tack så mkt för tipset, ska prova detdär!
              Börja med att testa den variant där du skär bort "rodret" på svansen.

Jag har även gjort egna "McPaddle" mha bakre halvan av en 6" Relaxjigg som jag trimmat lite.
              Funkar kanon !
              Senast ändrad av Spy; 2011-06-23, 13:30.

Kommentera

Ursprungligen postat av Daweee Visa inlägg
                Halloj, förra helgen sprang jag in på fiskeaffären och köpte hem 2 st nya Mctail i plast.
                Idag när jag skulle prova dom så gick dom helt olika, båda två är sjunk tailen sitter precis lika, men en av dom går vid ytan hela tiden..
                Någon som haft samma problem och vet vad man kan göra åt det?
                Hej hej

Plast mctailen är och ska vara lite instabil och irattionel. De stora gillar det.
                Varför det ena betet sticker upp har med inställningen av svansen att göra och lite beroende på hur hårt du jerkar betet. Prova att kasta ut och tryck ner betet med några bestämda jerk med paus imellan. Sen jerkar du hem betet med korta jerk med lite vevstop
                Som Nicklas skriver kolla http://svartzonker.se/html/tipsotricks.html där finns massa tips bla. hur du justerar svansen mm.

Mvh Claes

Kommentera

Ursprungligen postat av Svartzonker Visa inlägg
                  Hej hej

Plast mctailen är och ska vara lite instabil och irattionel. De stora gillar det.
                  Varför det ena betet sticker upp har med inställningen av svansen att göra och lite beroende på hur hårt du jerkar betet. Prova att kasta ut och tryck ner betet med några bestämda jerk med paus imellan. Sen jerkar du hem betet med korta jerk med lite vevstop
                  Som Nicklas skriver kolla http://svartzonker.se/html/tipsotricks.html där finns massa tips bla. hur du justerar svansen mm.

Mvh Claes
                  Profssvar direkt!

Tror faktiskt att den är felmärkt, eller så är de jag som inbillar mig bara hehe, vägde dom nyss med en vanlig digitalvåg så den visar ju endast Kg-100G-10G alltså x.xx och den ena mätte upp till 0.09 och den andra 0.07.. kan ju självklart inte lita på vågen helt men provvägde ett antal gånger och det vart samma sak hela tiden

Ska prova leka lite med tailen nästa gång jag åker ut så får vi se vad som händer !!
                  Tack för svaret!

mvh

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  275 310 visningar
                  0 gillar