Tillverkning av jerktafs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tillverkning av jerktafs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tillverkning av jerktafs

Var köper jag bästa och till lägsta pris allt mtrl som jag behöver för egen tillverkning av tafs?
    I näst kast så .....

bft titanium no klink 75 lbs eller 50 lbs det är en smak sak, och köpt bfts crosslock och lekande istället för några billiga so0m kan vara mjukare

Kommentera

Ursprungligen postat av fexx95 Visa inlägg
      www.sportfiskeprylar.se

bft titanium no klink 75 lbs eller 50 lbs det är en smak sak, och köpt bfts crosslock och lekande istället för några billiga so0m kan vara mjukare
      är det jerk tafs är det bara 75 lbs som gäller.
      jag kör helst med staylock låsen till jerkarna

Kommentera

jo 75 är ju klart bäst men det fungerar fint med 50 lbs också men som sagt 75 lbs är nog att föredra

Kommentera

Det finns en massa material till jerktaffs, nylon, hard mono, fluorocarbon, stål plastad/ren (1, 7, 19 eller 49 trådig) titan (1 eller 7 trådig) osv

Jag föredrar fluorocarbon, Savagears är inte så jätte dyr och fungerar bra.
          Annars så är AFW Surflon Micro Supreme (49 trådig, plastad) min favorit av alla metall tafsar, 50-90lb, knyttbar (smält knutarna med en tändare)
          Ska du köra enkeltrådig så är titan helt klart bäst och deffinitivt värd pengarna, AFW Titanium Tooth Proof 75lb är väll den mest populära och billigare än BFTs (samma material, AFW köper man 4,6m och bft köper man 3m har jag för mig).
          Staylock #4 eller #4.5 och lekande #4 använder jag, Surflon smälter eller knyter jag, Fluorocarbon knyter jag med en clinch knut i lekandet och en perfection loop i beteslåset.

Köp från eBay, grymt mycket billigare, Surflon kostar typ 8 dollar för 4,6m och tooth proof kostar typ 18 dollar (ungefär vad jag komemr ihåg att det kostar, lägg till ett par dollar frakt). Surflon Micro Supreme kinkar inte (den är inte lika kink säker som titan men väldigt nära) men är mycket mjukare och billigare.

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
            är det jerk tafs är det bara 75 lbs som gäller.
            jag kör helst med staylock låsen till jerkarna
            Nja, det håller jag nog inte med om. Har kört med 50 lbs i 2 år nu och det är fullt tillräckligt. Dock sällan jag använder beten över 100 g och uteslutande shallow-varianter och de mår bra av lite lättare tafs.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            276 791 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13