Daiwa luna vs Savagear woody - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa luna vs Savagear woody

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Daiwa luna vs Savagear woody

Vilken av dem passar mig bäst? :P vet att detta vart uppe säkert massa gånger :P

Jag kastar nästan bara busters å banditer men även börjat kolla efter andra beten men med samma ca vikt.

För/nackdelar med båda spöna

Mvh Jocke

Tänkte köpa ett av dem imorgon :P

Kommentera

Woody tycker jag är ett mycket skönare spö, bra vikt och aktion, lagom långt handtag, bästa spöt i prisklassen enligt mig!

Kommentera

Woody 250g finns på Beten.nu för 1000kr, har precis beställt ett till mig själv.
        Har testat det litegrann och det ända som jag inte gillar är att korken är lite tunn längst bak men det gör ju inte så mycket eftersom man endast håller där bak när man kastar.

Kommentera

Woody skønare æn Luna?? Jag har testat de flesta jerkspøna och Lunat ær i en klass før sig sjælv.

Ursprungligen postat av snOrdanger Visa inlägg
          Woody tycker jag är ett mycket skönare spö, bra vikt och aktion, lagom långt handtag, bästa spöt i prisklassen enligt mig!

Kommentera

Det är ingen tvekan om att luna är bättre kvalitet än savagears spön.Stackars Buster.Hoppas han inte ser den här tråden.Däremot kan bara du själv svara på vilket som passar dig bäst och vad din plånbok vill bli av med.Kollat begagnatmarknaden?Tycker det finns gott om fina gäddspön till salu nu när boomen lagt sig.

Kommentera

plånboken köper det som e värt att :P jag kan mkt väl tänka mig å köpa ett croix spö men tkr det känns overkill :P

men luna lr woody jag kommer nog bli skitnöjd med vilket jag än väljer med tanke på att jag har ett berkley lightning rod nu

kommer ju bli ett stooort steg upp vilket jag än väljer :P woody 1300kr luna 1600kr tror jag det va :P

men känns som det blir ett daiwa frågan e bara vilken längd man ska skaffa??

mvh jocke

Kommentera

Har inte testat luna-spöt men jag kör med woody light 6,6fot -180g och jag är grymt nöjd!
                Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Det är ju oxå något som bara du kan avgöra egentligen.Är du lång och har båt som du står högt i så kan du köra ett versatile men annars bör du nog köra med den kortare.St croix spöna är fina och jag har själv ett men jag känner mig inte riktigt överens med att det är så framtungt eller det korta bakhandtaget.Luna spöna är riktigt bra lundgrens shadow är ett annat spö som oxå är riktigt bra klass på.

Kommentera

Håller med om Lundgrens spö, sålde mitt då det var för mjukt men om dem gör en styvare variant så köper jag deffinitivt!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    272 586 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13