var det den nyare modellen som var för mjukt?Shadow62? Tyckte den känndes lite styvare än den äldre varianten de hade med korkhandtag?Jag gillar ju att det är helt svart utan en massa utsmyckning med och hardfoamhandtag.Kork är snyggt när det är nytt men det tar inte många pass innan det ser tråkigt ut då det blivit skitigt sen är korken alltid fylld med korkdamm så efter ett tag har den försvunnit och man har en sprucken sorglig historia.Detta skiljer mellan olika spön.St croix har varit bra kvalitet på korken och lungrens spön med.Bft spöna jag har är en katastrof och lunat är inte helt felfritt där heller.Är säkerligen svårt att få tag i kork i jämn kvalitet och värre blir det väl när grejerna tillverkas på andra sidan jorden då det är omöjligt att ha full koll.Ju fler spön man ska tillverka desto svårare blir det väl med.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Daiwa luna vs Savagear woody
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av crotalus81 Visa inläggvar det den nyare modellen som var för mjukt?Shadow62? Tyckte den känndes lite styvare än den äldre varianten de hade med korkhandtag?Jag gillar ju att det är helt svart utan en massa utsmyckning med och hardfoamhandtag.Kork är snyggt när det är nytt men det tar inte många pass innan det ser tråkigt ut då det blivit skitigt sen är korken alltid fylld med korkdamm så efter ett tag har den försvunnit och man har en sprucken sorglig historia.Detta skiljer mellan olika spön.St croix har varit bra kvalitet på korken och lungrens spön med.Bft spöna jag har är en katastrof och lunat är inte helt felfritt där heller.Är säkerligen svårt att få tag i kork i jämn kvalitet och värre blir det väl när grejerna tillverkas på andra sidan jorden då det är omöjligt att ha full koll.Ju fler spön man ska tillverka desto svårare blir det väl med.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inläggNepp, Shadow 69 The Ripper var det, jag vill dock ha riktiga påkar (200+ kastvikt) och Ripper är ingen påk...
vill du ha en riktigt fin jerkpåk kan jag verkligen rekomendera st croix 8ozade triumph spö.. klarar kasta mindre elefanter..
Kommentera
-
Kommer man upp till 1600 klassen då finns det andra aktörer som enligt mig dödar konkurrensen (om man gillar styva spön såklart) , som t. ex. st Croix. Kolla detta: TRM70MHF på Lundgrens.
Svårt att tro att man kan få bättre spö för 1200 riksdaler här hemma. Mkt prisvärt.
Häls /T
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inläggrippern är gjord för att fiska optimalt med beten runt 100-120 gram.
vill du ha en riktigt fin jerkpåk kan jag verkligen rekomendera st croix 8ozade triumph spö.. klarar kasta mindre elefanter..
Redan köpt ett Woody 250g, om Woodyt duger så behåller jag det, annars blir det St Croix Legend 8oz efter jul nån gång.
EDIT:
Har fått mitt Woody nu, tycker verkligen det är grymt skönt! Man förlorar inte känslan med mindre beten (just nu har jag bara jerks på max typ 110g) och spöt flexar ingenting när man jerkar, det är lätt och har grymt fin kork, fuji rullfästa och ringar. 1000 gånger bättre än Contact, helt klart.Senast ändrad av Masken_Gurra; 2011-08-04, 19:57.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av dhaglundÄr det möjligt att byta knopparna på veven till en Ambassadeur Syncro? Jag förstår att det är svårt...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-05-14, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
-
Hittade av en slump denna wobbler i vasskanten. Jag indentifierade direkt den som en Zalt, men insåg...4 Foton
-
2025-05-04, 21:13 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 824 visningar
0 gillar