Daiwa luna vs Savagear woody - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa luna vs Savagear woody

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

var det den nyare modellen som var för mjukt?Shadow62? Tyckte den känndes lite styvare än den äldre varianten de hade med korkhandtag?Jag gillar ju att det är helt svart utan en massa utsmyckning med och hardfoamhandtag.Kork är snyggt när det är nytt men det tar inte många pass innan det ser tråkigt ut då det blivit skitigt sen är korken alltid fylld med korkdamm så efter ett tag har den försvunnit och man har en sprucken sorglig historia.Detta skiljer mellan olika spön.St croix har varit bra kvalitet på korken och lungrens spön med.Bft spöna jag har är en katastrof och lunat är inte helt felfritt där heller.Är säkerligen svårt att få tag i kork i jämn kvalitet och värre blir det väl när grejerna tillverkas på andra sidan jorden då det är omöjligt att ha full koll.Ju fler spön man ska tillverka desto svårare blir det väl med.

Kommentera

Ursprungligen postat av crotalus81 Visa inlägg
      var det den nyare modellen som var för mjukt?Shadow62? Tyckte den känndes lite styvare än den äldre varianten de hade med korkhandtag?Jag gillar ju att det är helt svart utan en massa utsmyckning med och hardfoamhandtag.Kork är snyggt när det är nytt men det tar inte många pass innan det ser tråkigt ut då det blivit skitigt sen är korken alltid fylld med korkdamm så efter ett tag har den försvunnit och man har en sprucken sorglig historia.Detta skiljer mellan olika spön.St croix har varit bra kvalitet på korken och lungrens spön med.Bft spöna jag har är en katastrof och lunat är inte helt felfritt där heller.Är säkerligen svårt att få tag i kork i jämn kvalitet och värre blir det väl när grejerna tillverkas på andra sidan jorden då det är omöjligt att ha full koll.Ju fler spön man ska tillverka desto svårare blir det väl med.
      Nepp, Shadow 69 The Ripper var det, jag vill dock ha riktiga påkar (200+ kastvikt) och Ripper är ingen påk...

Kommentera

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
        Nepp, Shadow 69 The Ripper var det, jag vill dock ha riktiga påkar (200+ kastvikt) och Ripper är ingen påk...
        rippern är gjord för att fiska optimalt med beten runt 100-120 gram.
        vill du ha en riktigt fin jerkpåk kan jag verkligen rekomendera st croix 8ozade triumph spö.. klarar kasta mindre elefanter..

Kommentera

Kommer man upp till 1600 klassen då finns det andra aktörer som enligt mig dödar konkurrensen (om man gillar styva spön såklart) , som t. ex. st Croix. Kolla detta: TRM70MHF på Lundgrens.
          Svårt att tro att man kan få bättre spö för 1200 riksdaler här hemma. Mkt prisvärt.

Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
            rippern är gjord för att fiska optimalt med beten runt 100-120 gram.
            vill du ha en riktigt fin jerkpåk kan jag verkligen rekomendera st croix 8ozade triumph spö.. klarar kasta mindre elefanter..
            Jag vet men jag köpte det innan jag visste att jag gillade påkar, köpte det tidigt i våras.
            Redan köpt ett Woody 250g, om Woodyt duger så behåller jag det, annars blir det St Croix Legend 8oz efter jul nån gång.

EDIT:
            Har fått mitt Woody nu, tycker verkligen det är grymt skönt! Man förlorar inte känslan med mindre beten (just nu har jag bara jerks på max typ 110g) och spöt flexar ingenting när man jerkar, det är lätt och har grymt fin kork, fuji rullfästa och ringar. 1000 gånger bättre än Contact, helt klart.
            Senast ändrad av Masken_Gurra; 2011-08-04, 19:57.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
            6 svar
            1 824 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Benjamin S  
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04