Nytt spö och en ny rulle men jag blir snurrig i huvudet... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nytt spö och en ny rulle men jag blir snurrig i huvudet...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av MrDejefors Visa inlägg
    Om jag var du hade jag köpt:
    Gädda:
    Savagear Mp Pro 8' 150g
    Shimano Calcutta 201 B eller TE/Daiwa Luna 253
    Tuf Line XP 50lb

Med det spöt kan du fiska Bulldawg Regular (och liknande beten), normalstora spinnerbaits, dem flesta wobblers. Köp även något jerkbait och testa, du lär fastna för det.

Abborre/Gös:
    Något Savagear spö, finns en hel del att välja på så gå och kläm på några och se vad du vill ha.
    Haspelrullar har jag ingen koll på men Shimano är oftast bra, lina till haspel vet jag inget om men nya Berkley Nanofil har fått bra kritik (har inte testat min ännu)
    150g känns lite i tyngsta laget kanske, och jerkbait är livsfarligt har jag hört tömmer sparkontot på 0-tid hehe

Jag kör idag på några savagegear spön och Shimanohasplar och dom fungerar utmärkt till abborre och gös.. men känns lite ostabilt när det kommer till större gäddor.
    Men det kanske är så att kombo är inte optimalt, man får tumma på nått.. antingen satsar man på rejäla gädd-grejer eller så blir det en tråkig kompromiss på känsla och kvaliten.

Tack för din input den är värd guld i min kamp om det perfekta settet (för mig

Kommentera

Jag sneglade/kramade igår på ett BFT Bandit 8" - Finns både som 15-50g och 20-90g, det känns bra i handen, rejäla spöringar (höga) samt Fuji-rullfästet e nice och utseendet hm.. det är just nu lite av en hatkärlek. Antingen är det jättecool med ett rödmetalic (det lyser!) eller så ska man låta ljussablar bara få existera i filmer :o/ Men det är säkert en bra gädd-fighter.
      Men jag tänkte kanske att den undre kastvikten lämpar sig även för annan fisk?

Någon som har testat BFT Bandit?

Kommentera

Ursprungligen postat av MatteG Visa inlägg
        150g känns lite i tyngsta laget kanske, och jerkbait är livsfarligt har jag hört tömmer sparkontot på 0-tid hehe

Jag kör idag på några savagegear spön och Shimanohasplar och dom fungerar utmärkt till abborre och gös.. men känns lite ostabilt när det kommer till större gäddor.
        Men det kanske är så att kombo är inte optimalt, man får tumma på nått.. antingen satsar man på rejäla gädd-grejer eller så blir det en tråkig kompromiss på känsla och kvaliten.

Tack för din input den är värd guld i min kamp om det perfekta settet (för mig
        Ok, Savagear har dock en hel del andra spön, 9 eller 8 fot med kastvikt till 100g.
        Med ett 100g spö kan du fiska dem flesta betena och det blir fortfarande kul att fighta en 4 kilos

Kommentera

Rör inte dessa spö det är farligt, har du en gång kastat med dom känns allt annat liksom tråkigt man har svårt att släppa dom

Kommentera

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            274 063 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist