Nu vet jag inte riktigt vad som hände men på något sätt lyckades jag radera tråden jag nyss startade om samma ämne när jag skulle försöka mig på att byta rubrik, ber om ursäkt för detta.
Men, nybörjarutrustning och tips på några "måsten" att ha i lådan för att fiska abborre, gädda och en del ädelfisk. Så till spöna som jag har, är dessa bra som nybörjarspön? För/nackdelar? Samt vad står alla dessa nummer egentligen för?
Större spö:
Abu Garcia Diamond Crest Spinning/ 8"/ 2.40m/ 12-32 g/m
Frisk LD30R LBS/YDS 6/210 8/170 10/140 mm/M 0.20/200 0.25/150 0.30/100 (Frisk haspelrulle stl. 30?)
De två mindre:
Abu Garcia Combo S66 6.6" Spinning 5-30g 1047797
Abu Garcia Cardinal Size 3
Sen började diskussionen om "måsten" i lådan för abborre, gädda och en del ädelfisk i andra tråden som av någon anledning försvann, men ser gärna att den fortsätter här. Tips och tricks man kan få som nybörjare välkomnas också.
Men, nybörjarutrustning och tips på några "måsten" att ha i lådan för att fiska abborre, gädda och en del ädelfisk. Så till spöna som jag har, är dessa bra som nybörjarspön? För/nackdelar? Samt vad står alla dessa nummer egentligen för?
Större spö:
Abu Garcia Diamond Crest Spinning/ 8"/ 2.40m/ 12-32 g/m
Frisk LD30R LBS/YDS 6/210 8/170 10/140 mm/M 0.20/200 0.25/150 0.30/100 (Frisk haspelrulle stl. 30?)
De två mindre:
Abu Garcia Combo S66 6.6" Spinning 5-30g 1047797
Abu Garcia Cardinal Size 3
Sen började diskussionen om "måsten" i lådan för abborre, gädda och en del ädelfisk i andra tråden som av någon anledning försvann, men ser gärna att den fortsätter här. Tips och tricks man kan få som nybörjare välkomnas också.
och har du hört talas om poppers?Det är kul fiske det,men annars finns det jiggfiske och spinnare i alla möjliga färger och storlekar,kan berätta lite om poppers!Det är en typ av wobbler som du "skvätter" med på ytan med små spinstop vilket gör att abborren/gäddan retas till hugg,ser lite ut som när småfiskarna leker på ytan eller blir jagade=) och rätt vad det är så bara smackar det till på poppern=) sök på popperfiske på youtube om du ej förstod min beskrivning:P
Kommentera