g loomis haspel spö????? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

g loomis haspel spö?????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• g loomis haspel spö?????

hej har suttit och letat efter ett bra g loomis spö nu en tid och har ej hittat nåt som faller mig i smaken än.
    är ute efter ett 9 fots haspel spö till bland annat örings fiske, kast vikt kanske 5-20 eller nåt liknande..
    har kollat på dom nya nrx spöna men dom verkar bara finnas i kortare modeller som är en delade och ett spö i ett stycke är uteslutet då det blir så besvärligt att frakta.
    har någon nåt tips på något spö runt 9 fot??? länka gärna sidan också om det finns möjlighet till det...

Varför måste det tvunget vara G Loomis, har du för mycket pengar?

Kommentera

Jag har ett 1045s som jag är väldigt nöjd med, har det till havsöring och betena väger mellan 12-28gr.
      När jag fick hem det och kände på det trodde jag att det var för mjukt i toppen, men det är grym ryggrad och en riktig kast kanon om man vill kasta långt. Har kännt på berkleys värsta och då märker man vad man betalar extra för, klasskillnad!
      Men det är ju väldigt individuellt med spön så det är ju synd att du bor i foppa-land annars hade du kunnat få känna på det.
      Här är en länk:http://www.americanlegacyfishing.com...-str1045s.html
      Senast ändrad av woffe70; 2011-08-17, 06:50.

Kommentera

ja höstrusk jag är triljonär så slantarna är inget problem :P woffe ja det spöt låter helt klart intressant. såg ett 1044 på en svensk sida som va något mjukare..
        men det är sjukt svårt att köpa spön över nätet... man vill gärna känna på det innan man köper det.
        men föredrar lite styvare spön så lutar nog åt det du länkade.
        köpte du ditt från staterna eller finns det och få tag på i sverige??

Kommentera

Det ruggigaste jag har känt på är Fenwicks Ironfether II borde va det bästa spöet vi har här i butiker, pris ca:3300 gå in ock känn på det före du köper något annat, Jag har aldrig haft ett skönare spö en det. Även deras Ironfether Momentum är ett riktigt kanon-spö.

Kommentera

Jag budade hem det på ebay från den firman som jag länkade till(180$ he he). Jag vet att sportfiskarn i Strängnäs hade ett likadant för något år sedan för 3800:- men jag vet inte om det finns kvar. Prova att dra iväg ett mail eller ring till Ronny på sportfiskarn för finns det kvar går det nog att göra några slantar på priset. Om det inte är allt för bråttom så har jag lovat grabben att vi ska åka upp till Ö-vik den här säsongen och kolla någon MoDo match. Så den möjligheten finns ju att jag kan ta med spöt så du får klämma lite.
            Senast ändrad av woffe70; 2011-08-20, 23:24.

Kommentera

St croix avid serien har riktig fina spön som t. ex: AVS90MHF2
              http://stcroixrods.com/product/avid-series-spinning
              Vill man spendera mer pengar och få ännu lite bättre komponenter då kan du titta på ett LES90MHF2.
              http://stcroixrods.com/product/freshwater-legend-elite

Häls /T

Kommentera

jörgen jag vet att fenwicks spön är grymma men har dock bara känt på ett lite mjukare spö i butik..
                ja woffe jag kommer nog inte ha speciellt brottom nu då säsongen snart är slut så kom upp hit och kolla in nån modo match och ta med påken :-)
                skickar mina uppgifter i ett meddelande :-)

Kommentera

Det blir bra, jag hör av mej när vi bestämt vilken match det blir.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  276 234 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13