Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Doftmedel till Abborre, Gädda & Gös?
Collapse
X
-
-
boost
Jag måste lägga en liten varning på dessa stickor,
Glömmer man två st förmarinerade beten öppet i ett rum så luktar det lik i ett dygn !!!
gör det inte i era rum inomhus ifall ni inte har lufttäta burkar, och lukta
inte på dom det första ni ska givetvis, usch fy fa? , gelerna och oljorna är milda jämfört mot dessa stickor.
Men dom är ju så jäkla bra annars.Senast ändrad av fiskegubbe; 2012-01-22, 23:33.
Kommentera
-
jag har testat två olika. Den ena var Dragons Zander doftmedel som är i flytande form och sen trigger X zander gel och min upplevelse är att jag har haft bättre resultat med Dragons Zander. Nackdelen är att den rinner av efter ett tag, medan trigger X sitter kvar längre eftersom den är så kletig.
Kommentera
-
gabbu, om du vill ha bra prylar som världens främsta tävlare använder bla så köp
MEGASTRIKE DOFTMEDEL FÖR GÄDDA OCH GÖS
Doftmedel #1 för Gädda och Gös!
Passar för såväl hårda beten som mjuka Jiggar och Flugor!
MegaStrikes doftmedel bygger på en specifik kombination av proteiner och aminosyror som är ett resultat av åtskilliga års forskning. MegaStrike har av många amerikanska tävlingsfiskare benämnts som världens främsta doftmedel.
Det är dom vita tuberna i fotona ovan med signaturer
finns även till abborre
......
över till stiften
BIOEDGE MÖRT/ÄRLING STIFT DOFTMEDEL
4 till 6 gånger högre huggfrekvens!
Enkel att applicera!
Lång hållbarhet!
Dofter finns för en mängd arter!
Mycket kraftigt doftmedel där olja, feromer och aminosyror har utvunnits från det verkliga bytet.
Stiftet gör det möjligt att applicera doften på torra hårda ytor såsom metall, trä och plast/gummi.
köp dessa på . www.smellit.se
ps: såg dom tar slut fort, många stift var bara några kvar av jämfört med förra veckan,ni får skynda om ni inte vill bli utan
mer hugg, och fisken spottar inte som utan boost, mer fisk garanterat, pga doften tror dom att det är äkta bete dom tatt, rena fake beten spottar fisken ofta
Funkar till:
Jerk
Spinn
Dropshot
Vertical
Fluga
Trolling
Pimpel
Mete
Jigg, wobblers ,flugor ,jerkbaits , betesfisk , mormyskor, pirkar, mm,mmSenast ändrad av fiskegubbe; 2012-01-23, 01:32.
Kommentera
-
Beställde till slut ett stift och en potion/gel till att börja med.
Låt säga att jag kör med stiftet på en liten wobbler för abborre och fiskar med det i någon timme, för att sedan lägga det i fiskelådan (plano 3700). Kommer det ändå stinka då tro? Förvarar ju mina fiskeprylar i mitt lekrum så frugan skulle nog inte bli gladers om hon kände av den stanken 8) Och det kommer inte på tal heller att förvara mina beten ute i förrådet.
Påverkar stiften eller gelen flyt eller sjunkförmågan om man applicerar dem på en fluga i form av en streamer tex? Dvs om det får streamern att sjunka snabbare eller kanske tom flyta upp. Isf kanske det bör bindas upp ett par som är lite extra förtyngda med blytråd.
Ser verkligen fram emot premiären med dessa.
Kommentera
-
Just stiften har jag inte testat på mina gäddflugor , dom har jag hittils personligen haft spray på bara,
men jag kommer testa denna stift på dem i vår.
Doften är jättehemsk första timmarna , om du fiskat med betet 50 tal kast ca och lägger det i din plano låda så är det ingen fara, visst om du luktar på betet så känner du, men det osar inte i rummet nån mer då, det är i början när man lägger det som det luktar helgalet , första två h
.
Min fru frågade vad jag hade gjort i rummet när det stank efter att ja marinera in beten i förväg , sen sa jag som det var, och hon sa att jag gått för långt med mitt fiske, jag vet sa jag
den som vill förmarinera hemma beten bör köpa dessa Zip-påsar

Senast ändrad av fiskegubbe; 2012-01-23, 08:23.
Kommentera
-
SimpZeN
Köpte på mig ett stift för ett tag sen, smolt tror jag.. inte testat än, men ja trevlans att dom luktar så länge då xD, väntar nog tills man är i båten å kör på ett drag med stiftet så man slipper lukt efteråt. gissar att man kan slänga ut betet i vattnet efter båten på vägen tillbaka till bryggan/rampen då borde man ju bli av med lite mer.
Angående zip påsarna så såg dom ju väldigt smarta ut, lite krångligt med tre krokar i påsen bara...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 705 visningar