I-Fish The Hitman...Dålig kvalitet!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I-Fish The Hitman...Dålig kvalitet!!!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• I-Fish The Hitman...Dålig kvalitet!!!

På vår senaste gäddfisketur passade vi på att köpa vars ett jerkbait I-Fish The Hitman, eftersom en av guiderna rekommenderade det då relativt nya fiskedraget. Draget kändes redan från början väldigt plastigt och billigt och det skulle visa sig att det redan efter 5 st gäddor hade tappat massor av lack. Visst fångade vi fisk med den och visst kan det i vissa fall vara häftigt med en viss repig yta på ett fångstgivande drag, men det ska ju inte flagna av hela lackpartier och krackelera helt. Vi snackar ju inte ett drag som varit med vid inspelningen av "Gäddfeber... Näää, det ser ju riktigt dåligt ut! Borde inte vi fiskare kunna ställa högre krav på de jerkbaits och produkter vi köper, speciellt eftersom dragen kostar 150 kr eller mer...

Jag mailade Dragsö sportfishingcamp och ville reklamera för att få ett nytt drag, men blev hänvisad till importören/tillverkaren BIOS AB. Jag mailade dit och fick ingen större respons som Ni kan se nedan...TRIST!

"Vi tar till oss av "kritiken" och tar det vidare med tillverkaren" Med vänlig hälsning BIOS AB PW

"Tack för en trevlig rapport, mindre kul med färgen men vi ska ta det med tillverkaren" Anders Bengtsson BIOS AB

Borde man inte kunna reklamera jerkbaitet och få kompensation/ersättning för den urusla kvaliteten? Har Ni också haft samma dåliga erfarenhet av detta massproducerade jerkbait som nu tydligen har hittat hit till skandinavien...*SUCK*

Click image for larger version

Name:	Hitman1.JPG
Views:	1
Size:	117,8 KB
ID:	1807493Click image for larger version

Name:	Hitman2.JPG
Size:	433,8 KB
ID:	1807494Click image for larger version

Name:	Hitman3.JPG
Size:	387,6 KB
ID:	1807495
    Senast ändrad av Ratata; 2011-09-27, 15:55.

Jag har inte ens vågat testa den pga att det ser just väldigt "plastig" ut så jag har sluppit problem och det är jag glad för!

och jag kommer verkligen inte testa den efter din rapport! men du borde fått pengarna tillbaka tycker man pga. den dåliga kvalitén
    Senast ändrad av PajkSimon; 2011-09-27, 14:35.

Kommentera

Märklig respons från en distributör som försöker lansera ett nytt bete på marknaden? Det är ju inte så att det inte finns alternativ till detta bete så vi får väl helt enkelt sluta köpa det. Efter din rapport är det åtminstone inget jag kommer att testa.

Som en parantes kan ju tilläggas att Dragsö inte på något sätt kan svära sig fria från reklamationer på det sätt de har gjort. Det är deras skyldighet att hantera detta så på dem igen bara.
      Senast ändrad av Mozzer; 2011-09-27, 14:35.

Kommentera

Jag håller med dig. Får man ett "hejkomohjälpmig" svar från det företag som representerar varan ska de hängas ut!
        Dålig kundservice SKA skapa badwill för företaget, i detta fall BIOS AB!!!
        Det finns iof många tillverkare inom fiske där produkterna ger en mer att önska. Men ditt drag måste vara ngn form av måndagsexemplar, eller så borde inte Anders Bengtsson "ta det" med tillverkaren, utan avbryta samarbetet och sluta sälja skitprodukter. För det är precis vad det är.
        Får du nu synpunkter om att du borde E-texa draget motsvarande så helvete heller. Ett drag som kostar mer än 100 spänn ska fan hålla för gäddtänder motsv.
        Det e ju för attans ett jäkla fiskedrag. Sen vet inte jag exakt hur du fiskade eller hur du formulerade i din text till Bios. Men ersättning, reklamation, ny produkt borde ju vara på sin plats hur som.
        Bios, Best in outdoor Sports?!
        http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Tycker det har varit lika dant med te.x BJ. Inte alla men i alla fall 1 utav 10 beten så är det
          ett av dem som blivit helt utan färg efter ett par enstaka små snipor. Där har de alltså bara flagnat
          av.. Butiken jag köpte betena i från där de hänt mig så fick jag nya utan snack. Så de ska va!
          Köper man beten som ska användas till gädd fiske, ja då ska dom ju palla också!

Kommentera

Med tanke på krokmärkena vid den främre kroken så ser draget ut att ha några turer/vändor upp och ner från boxen på sitt samvete?

Kommentera

självklart är det så att det ska reklameras, har vi släppt dåliga grejor så får vi stå för det. Inte det här fallet så kom draget ut för tidigt på marknaden och det drag du köpt är från en för serie som fanns i bara en färg och i 100ex. Felet är att färgen under lacken inte hunit torka innan man lagt på lackeringen. Felet är delvis mitt som ville forcera fram dessa beten innan sässongen var slut. Maila mig din adress på busterSNABELAbios.se så ska jag se till att du får en riklig kompensation.

Kommentera

Så ska det hanteras!! Snyggt jobbat Buster!

Kommentera

Tummen upp Buster. Så ska kundservice fungera.
                  Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
                  självklart är det så att det ska reklameras, har vi släppt dåliga grejor så får vi stå för det. Inte det här fallet så kom draget ut för tidigt på marknaden och det drag du köpt är från en för serie som fanns i bara en färg och i 100ex. Felet är att färgen under lacken inte hunit torka innan man lagt på lackeringen. Felet är delvis mitt som ville forcera fram dessa beten innan sässongen var slut. Maila mig din adress på busterSNABELAbios.se så ska jag se till att du får en riklig kompensation.
                  http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
                    Tack för din respons, Buster!

Det kan nog stämma att det var en tidig serie som togs fram och minns jag det rätt så nämnde Patrik på Dragsö Fishingcamp att färgen var framtagen för fisket i vatten typ Blekinge/Karlkrona och dessa jerkbaits då var nyframtagna...

Jag har all förståelse att saker kan bli fel vid tillverkning och speciellt vid framtagning av nya beten och du skall ha all heder för ditt snabba agerande!

Jag kommer att ge Era jerkbaits en ny chans om det är som du säger att tillverkningsprocessen har förbättrats. För jag skall i ärlighetens namn säga att de var riktigt grymma vid fiske i det nästan kristallklara vattnet i Blekinge... Den slingrande gången vid invevning och den röda färgen triggade igång gäddorna i det kyliga vårvattnet. Jag skrattade lite först när Patrik visade oss den röda färgen på draget...men det fick jag till slut äta upp...för den gav Alex en gädda på 107cm och 10kg+ (vikten får vi dock aldrig veta då min gamla biltemavåg bottnade och jag äger tyvärr ingen fungerande digitalvåg)...

Lite "plast-varning" vill jag dock ge draget, men om det är rasselkulorna eller kroppen som ger mig den känslan låter jag vara osagt.... Jag lovar att återkomma med respons direkt till Er igen efter testfiske med förhoppningsvis nya och förbättrade jerkbaits... Jag mailar mina kontaktuppgifter till dig ikväll...så gräver vi ner stridsyxan och plockar fram fiskespöna istället!

Skitfiske på dig! Buster / Hälsningar Ratata

Denna gädda fångades på en av våra jerkbaits "The Hitman Red Burbot som vi fiskade med i början av maj detta år:
                    Click image for larger version

Name:	Gädda.JPG
Size:	722,2 KB
ID:	1760998
                    Senast ändrad av Ratata; 2011-09-27, 20:09.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 354 svar
                    279 280 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13