Problem med att välja nytt jerk spö:( - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med att välja nytt jerk spö:(

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med att välja nytt jerk spö:(

Hej!

Dags att skaffa ett nytt jerkspö. Har kört på SG Pro jerk nu i en halv säsong ca. Skapligt nöjd med spöt för den summan dock inget super spö, börjar tröttna på foam handtaget samt att spöt blir lite svampigt.

Funderar nu på ett nytt spö, har 3 kriterier för vilket spö jag vill ha,

Långt bakre handtag i kork (helst odelat handtag)

6'6 ft eller längre

Samt att det inte skall kosta mer än ca 1500.

Har kollat på strike pro MkII 6'8, SG Woody 6'9 och ett begagnat BFT Bandit 6'6

Öppen för fler förslag såklart

Skitfiske på er

RST / LF-spöna är omtyckta av många. Har själv inte haft möjligheten att känna på något av dem, men 6'9" "The Ripper" verkar väldigt intressant. Lite över din prisklass däremot.
    "Det här är ett bete som fungerar bra när det är riktigt trögt"

Kommentera

Hej!

Ja jo men det ska ju vara ett riktigt fint spö, har dock för mig att det är foam handtag:/

säkert värt priset antagligen

Edit: rippern har foam har jag för mig

Kommentera

Ursprungligen postat av Olyckan Visa inlägg
        RST / LF-spöna är omtyckta av många. Har själv inte haft möjligheten att känna på något av dem, men 6'9" "The Ripper" verkar väldigt intressant. Lite över din prisklass däremot.
        Det har ej korkhandtag.

Kommentera

Köpte ett Strike Pro Concept 7.6' förra veckan inför VC (nedsatt till 799kr), riktigt skönt spö tycker jag - dock något tungt jämfört med mitt SG Butch 6.6'/150g.
          Kanske inget renodlat jerkspö, men det funkar bra både till jerk och gummi, helt OK även till SpinnerBaits typ Double Showgirl.

Bästa är (som alltid) att gå till en butik där du får provkasta innan du bestämmer dig, så har du betydligt bättre möjligheter att få ett spö du gillar.
          Sen finns ju Contact 6.8' om du tycker 7.6 är galet långt
          Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
          En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Halloj

Ja rippern har ju tyvärr foam men tack ändå

Ja 7'6 är.ju lite väl långt. Tror isf 6'8 men hört att holkarna är sisådär för just jerk då man påfrestar holken en heldel då.

7'6 lät ju intressant synd att man för det.mesta fiskar från eka....

Skulle gärna åka å prov kasta men vart finns sånt i närheten då? Bor i mellersta dalarna liksom, inga större butiker i närheten där sånt erbjuds... Å lär man åka till stockholm blir ju det en kostnad..

Tack för svar

Kommentera

Har en till fundering här.. reflekteras styvheten i spön av kastvikten, tycker att mitt pro jerk är nå sjukt slappt just nu, 150g.

körde en kort tur med ett annat spö på 6' 120g å där small huggen rakt in i ryggen på en, otroligt mycket skönare känsla dock så är spöt helt vedervärdigt.....

funderar starkt på antingen strike pro 6'6 eller strike pro 6'8, 150 respektive 180g kastvikt, är dessa spön styva? vill inte att spöt tar allt fisken gör så man bara lugnt kan stå å drilla fisk på en 2-3kg utan att känna att det verkligen har huggit.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              274 232 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13