Popperspö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Popperspö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Popperspö?

    Behöver tips på ett bra och prisvärt popperspö 6-7' o max 30-50g kastvikt. Tänkte börja fiska på allvar med popper o spook. Kanske tom nån liten babybuster. Prislappen sätter jag på 1000:- +/- 2-300:- ser helst att det är haspelspö. Tack på förhand///jimmy
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

  • #2
    BFT spöna är sköna, finns både i haspel och spinn båda funkar perfa till popper.

    Kommentera


    • #3
      jag kör med ett 7 fot SavageGear Buschwacker xlnt 10g-30g för mitt popper fiske, har en trevlig toppig och snabb aktion som gör det lätt att sätta fart och liv i mina poppers, dom har även ett som är på 15g-42g med samma längd om man vill ha lite styvare klinga !!
      Hade nästan glömt hur befriande det är att fiska, bra skit helt klart !!!

      Kommentera


      • #4
        Savagear Bushwacker är finfint. Kanske 15-42g för spooks.

        Kommentera


        • #5
          Personligen föredrar jag ett 9 fots spö till poppers fiske. 20-60 grams vikt. Jag kommer långt som fan när jag kastar med lätta grejer. Jag tycker att man ska satsa på ett ganska så lång spö till det fisket. I alla fall om du ska fiska Abborre och måste komma långt när dem är uppe i ytan och jagar.

          Funderar på att köpa ett Savagear MP 9 fot, kastvikt 20-60 gram. Undrar om nån vet om det är ett okej spö för poppers fiske efter Gädda? Och haspel spö för Gäddfiske i allmänhet.

          Kommentera


          • #6
            Jag håller inte med om att man skall ha ett långt spö för popperfiske. Jag tycker det är mycket svårare att få en bra gång på popper och även spooksen när spöt blir för långt. Vad gäller SG MP 9 fot så har jag detta fast i 40-100gr utförande och det är min absoluta favvospö för spinnfisket efter gädda.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av shank Visa inlägg
              Jag håller inte med om att man skall ha ett långt spö för popperfiske. Jag tycker det är mycket svårare att få en bra gång på popper och även spooksen när spöt blir för långt. Vad gäller SG MP 9 fot så har jag detta fast i 40-100gr utförande och det är min absoluta favvospö för spinnfisket efter gädda.
              Då beställer jag ett SG spö idag. Men jag kan inte ha högre än 20-60 om jag mest fiskar med poppers väl? Måste bli för tungt om det är 40-100??

              Jag tycker jag får bra gång på 9 fot spö. Har iofs aldrig fiskat poppers med mindre. Dom andra spön jag har är barn spön. Korta som styva jerkspön. Tvivlar på att dem funkar till poppers.

              Kommentera


              • #8
                Nej 40-100 skulle jag inte köra till Poppers. Jag kör med ett 10-30 spö och det funkar bra för de mindre rappala popprarna. Kommer för övrigt snart sälja av en större mängd poppers + spooks, kanske av intresse?

                Kommentera


                • #9
                  Jag kör med mitt 7 fot lättjerkspö upp till 60g och det är rent nöjde att styra dom, med tanke att spöt är så styvt. Tyvärr , det finns inte i haspel.
                  För de minsta poppers, då har jag ett 6 fotare upp till 30g. Häls /T

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag fiskar mina småpoppers med mitt jiggspö. Ett Dobyns Champion Xtreme 7'4 4-20 gram.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 310 svar
                    263 274 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    857 svar
                    139 509 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 840 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 149 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 349 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X