Mera jerkbaits! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mera jerkbaits!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av mrvanilla Visa inlägg
    trevligt med jerks, köpte 50tal idag själv ,förra veckan nått liknande, man vill ju ha ett par olika modeller och färger såklart.

Såg din tråd Du måste vara rik du, som kan köpa sådär mycket grejer på en gång. Lite avundsjuk blir man :P

Kommentera

Som de flesta sagt saknar du tailbete och något spinnerbait.
      En McTail (trä/plast smaksak) eller liknande, SvarZonker tail sinking för lite djupare fiske och ett spinnerbait t ex M/G.

Lycka till i betesdjungeln

Kommentera

Har för mig att du ogillar spinnare Dennis, men du borde testa en dubbel bladig tandem spinnare som t.ex. M/G Spinnare, Mysky mayhem cyco spinnerbait, mfl. Eller något billigare varianter så har du ju The pig spinnerbait,

Tycker inline spinnare kan vara svårt att få till rotation på skedarna vid låg hastighet, dom kommer antagligen kunna ge riktigt fint nästa sommar

Kommentera

Dom du har som rena jerk beten räcker gott, men utöka gärna med en Svartzonker tail, och en spinnerbait alt gäddfluga, sen är det bara ut och fiska järnet.
          Ibland om det är lite trögt med jerk så kan en tail eller spinnarbait göra susen, bra ha lite
          extra sorts vapen med sig ut i krig.

Click image for larger version

Name:	thumbnailCA2UUY04.jpg
Views:	1
Size:	6,0 KB
ID:	1761290
          Click image for larger version

Name:	89449-m.jpg
Views:	1
Size:	19,8 KB
ID:	1761291

Kommentera

Svartzonker är ett bra och rel. lättfiskat bete. Men de Max visar på bild tycker jag är mer ett vanligt spinnbete eller trollingbete.

För Jerk tycker jag Svartzonker McTail är betydligt bättre. Precis som Cobb:sen är den lätt att jerka samt enkel att variera, samt kan bara spinnas saaaaaakta.
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Jag tycker inget tail bete gör ritkigt bra ifrån sig vid jerkande x) meen har inte testat så många själv, men tycker dom får en konstig gång

(när man kollar på folk som jerkar sådana)

Kommentera

SvartZonker McTail är både lätt att få till en bra gång på vid jerk samt att den förföriskt slingrande gummisvansen triggar gäddorna till schyssta hugg. Föredrar dock hellre rena tail-beten när vattentemperaturen börjar gå ner under 10 grader.

Kommentera

Har hört det du nämner doctool, ska tydligen vara effektivare när det blir riktigt kallt.

Observera, hört inte upplevt.

Kommentera

Har nästan alltid ett spö laddat med ett tailbete när jag fiskar gädda. Missar jag ett hugg på nåt jerkbait eller wobbler så byter jag snabbt och kastar tailen. Brukar göra susen! Fiska tailarna med start- och stoppmetoden. Dra spöt 1-1,5meter. För tillbaka spöt och veva in slacket. Fortsätt så smäller det snart!
                    Instagram: mattiasandersson90

Bara ett kast till...

Kommentera

Dock upplever jag att huggen oftast kommer bakifrån så det gäller att göra en snabbt och distinkt mothugg så att inte gäddan tar tailen för djupt i svalget. Hellre en missad än en för djupt krokad..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 354 svar
                      277 451 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13