Toppögla Buster stiff - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Toppögla Buster stiff

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Toppögla Buster stiff

Toppöglan behöver bytas och jag har tyvärr inget skjutmått hemma.
    Någon som vet vilken storlek det ska va till ett Buster stiff och kanske en rekomendation
    på en bra ögla.
    Mvh Johan

Ursprungligen postat av Norda Visa inlägg
    Någon som vet vilken storlek det ska va till ett Buster stiff och kanske en rekomendation
    på en bra ögla.
    Mvh Johan
    Hej Johan Nord;

Det är bara för dig att ta med spöt till närmaste sportfiskebutik. De värmer loss den gamla och sätter dit en ny toppögla på ditt spö på fem minuter.

Idag var Gäddfisket i Mälaren på topp...humöret likaså.

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
      Hej Johan Nord;

Det är bara för dig att ta med spöt till närmaste sportfiskebutik. De värmer loss den gamla och sätter dit en ny toppögla på ditt spö på fem minuter.

Idag var Gäddfisket i Mälaren på topp...humöret likaså.

Go for the Big Ones!

Old Firehand
      www.trumman.com
      Ledsen att jag går off topic, men jag håller verkligen inte med om gäddfisket. Var ute från 8-17 idag, och hade banne mig inte kontakt med en enda gädda. Fiskade på alla säkra gäddställen där vi tagit gädda tidigare i år, nya ställen där de borde gå in iom den lägre temperaturen, olika fisketekniker m.m. De var som bortblåsta, förstår inte vart de tagit vägen.

Det var emellertid otroliga måsslag, vilket brukar innebära säker abborre, men inte ens abborrarna ville ta på våra beten. Fick två abborrar på hela dagen, och detta på jiggfiske vid botten. Normalt sett hade vi fått minst ett tiotal fina matabborrar och några riktigt kampglada gäddor en dag som denna.

Kommentera

Ursprungligen postat av LuciusEsox Visa inlägg
        Ledsen att jag går off topic, men jag håller verkligen inte med om gäddfisket. Var ute från 8-17 idag, och hade banne mig inte kontakt med en enda gädda. Fiskade på alla säkra gäddställen där vi tagit gädda tidigare i år, nya ställen där de borde gå in iom den lägre temperaturen, olika fisketekniker m.m. De var som bortblåsta, förstår inte vart de tagit vägen.

Det var emellertid otroliga måsslag, vilket brukar innebära säker abborre, men inte ens abborrarna ville ta på våra beten. Fick två abborrar på hela dagen, och detta på jiggfiske vid botten. Normalt sett hade vi fått minst ett tiotal fina matabborrar och några riktigt kampglada gäddor en dag som denna.
        Hej Lorentz Reige;

Gäddfisket var riktigt bra idag där jag fiskade. Att det inte gick så bra för dig kan bero på var du fiskade och vilka beten du fiskade med och hur du fiskade med dina beten. Du kanske alltid fiskar med samma beten, på samma platser och på samma sätt som alla tidigare gånger du fått Gädda.

Ska jag vara riktigt ärlig mot dig brukar jag ha en extrem tur vid allt mitt spinnfiske efter Gädda... utom vid nordostlig vind. Om du läser mina Gäddfisketips här http://www.trumman.com/fisketips.htm hittar du säkerligen några tips som kan förbättra ditt eget Gäddfiske i framtiden...

Du ska få ett alldeles eget tips av mig (35). Varje gång du åker ut och fiskar Gädda bör du börja fiska på två helt nya platser som du aldrig fiskat på tidigare.

Go for the Big Ones!

Old Firehand
        www.trumman.com - http://www.trumman.com/heddon/lucky13.htm
        Senast ändrad av Old Firehand; 2011-10-23, 17:49.

Kommentera

Ursprungligen postat av Norda Visa inlägg
          på en bra ögla.
          Mvh Johan

Gå till din närmsta fiskebutik och så säger du att du ska ha en toppögla till ett bft stiff. Bytte min också för inte så länge sedan. De hade inga sådana toppöglor inne. Men de ringde och beställde från cwc så det tog ca2veckor att få tag i ny toppögla. Men det är värt det då det blir riktigt på en gång. Kan hända att din närmsta fiskebutik redan har sånna? vem vet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
            Hej Lorentz Reige;

Du ska få ett alldeles eget tips av mig (35). Varje gång du åker ut och fiskar Gädda bör du börja fiska på två helt nya platser som du aldrig fiskat på tidigare.

Go for the Big Ones!

Old Firehand
            www.trumman.com - http://www.trumman.com/heddon/lucky13.htm
            Har läst de där tipsen flera gånger om! Alla borde lära sig det som står där utantill, riktigt bra!

Tack för specialtipset, skall tänka på det varje gång jag är ute. Perfekt sätt att lära sig de vatten man rör sig i.
            Testade faktiskt mer än två nya platser idag, men det gav ingenting tyvärr

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            275 630 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13