ABU Cardinal 57 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ABU Cardinal 57

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ABU Cardinal 57

Farsans favorit rulle var en ABU Cardinal 57, han hade den i många många år och det är hans älsklingsrulle, den gick dock sönder för något årsen men nu till julklapp tänkte jag köpa en sån rulle till honom. Men det är en gammal rulle och inte lätt funnen - Nu till mina två frågor - någon som har en sån rulle i fungerande skick och som kan tänkas sälja den?
    Andra frågan - vad är skillnaden på en 57 och en 155? Har hittat en 155 som jag tänkte köpa till honom nämligen, ska vara till gäddfiske.
    Tackar för snabbt svar!

155an var en snikvariant, inte samma "snäckdrevskonstruktion" som 50-serien hade. Kolla på Tradera där brukar det finnas Cardinal 54,55 och 57 mfl utlagda.

Kommentera

Ja det är på tradera jag funnit en 57 och en 155. fast det skiljer nästan 200 i pris
      155 mycket billigare fast det lutar åt att farsan får 57 i julklapp om den inte stiger för mycket.

Kommentera

Hmm minns inte direkt att 100 serien av den gamla svenska Cardinalen hade annan konstruktion än 52-57 serien, visserligen lite mera snik men själva utväxlingen i huset var densamma, dvs worm gear, vill reservera mej för fel i minnet men jag har haft rullar ur bägge serierna och vad jag minns skiljde inget uppenbart här, grundtips, haspel för gädda en Cardinal 55 är perfekt enligt min åsikt då, tycker 57 är för mycket, dock det finns en uppsjö av nyare rullar som fungerar utmärkt, läser du på lite och betalar några kronor är det stor risk för att farsan hittar en ny "favorit" bland nyare grejor där det finns resdelar att få bara ett tips mvh
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Tack men grejen är att han snackar om denna rullen fortfarande och den har sin charm med sitt stora hölje eller vad man ska säga Uppväxt minnen kommer fram

Kommentera

Har en 54 och en 55 hemma fina grejer de.
            Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Vad är de som är "snik" med 155 mot 57?

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                Hmm minns inte direkt att 100 serien av den gamla svenska Cardinalen hade annan konstruktion än 52-57 serien, visserligen lite mera snik men själva utväxlingen i huset var densamma, dvs worm gear, vill reservera mej för fel i minnet men jag har haft rullar ur bägge serierna och vad jag minns skiljde inget uppenbart här, grundtips, haspel för gädda en Cardinal 55 är perfekt enligt min åsikt då, tycker 57 är för mycket, dock det finns en uppsjö av nyare rullar som fungerar utmärkt, läser du på lite och betalar några kronor är det stor risk för att farsan hittar en ny "favorit" bland nyare grejor där det finns resdelar att få bara ett tips mvh
                Du har rätt, båda hade snäckdrev (worm gear). Har inte haft ngn 155, men 55 är en kvalitetsprodukt!

Kommentera

har en sådan ( ABU Cardinal 57) med tillhörande spö. Som jag kan sälja.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                  6 svar
                  1 846 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Benjamin S  
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04