Har en ambassadeur jb 5601 rulle som jag vill ..... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har en ambassadeur jb 5601 rulle som jag vill .....

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Har en ambassadeur jb 5601 rulle som jag vill .....

fiska spinnerbaits med... går det?

Jag har funderar nämligen införskaffat mig ett 45g MG spinnerbait. Om det blir för lätt så måste jag kunna sätta någon tyngd på tafsen?

Går fint 45g är inte för lätt.....

Kommentera

Fixa ett lite längre spö bara 8-10 fot . Nåt å tänka med när du fiskar med MG spinnare krokarna tål inte bräck vatten . Ta med en balja med sötvatten å tvätta av saltet å häng betet i nån hink så det torkar .

Annars rostar krokarna sönder på ett par veckor . Det är riktigt dåligt tycker jag brukar undvika beten med eagle Claw krokar ovavsett hur trendiga dom är .

/fredrik

Kommentera

Tack för bra svar!

Kommentera

Efter att provat så tycker jag fortfarande jag fått för mycket "backslash" eller vad det nu kallas. Kastar ut med lite kraft o det tar tvärstopp.

Om jag köper en "UL multirulle för att kunna kasta iväg 5-10 g exempelvis kan jag också då använda den till lite "tyngre" fiske exempelvis spinnerbaits? Eller slits det så på den då ?

Kommentera

Kasta lugnare och följsammare och var beredd att bromsa med tummen så går det bättre. Sedan ska man komma ihåg att ett spinnerbait har stort luftmotstånd som gör kasten svårare, särskilt i motvind. En UT-trimsats, tex Pike Performance,gör det lättare att kasta lättare beten men kostar en del förstås.

Kommentera

Har du aktiverat tillräckligt med bromsvikter? Kasta 45 grams beten med en orginal JB borde vara en baggis. Vill du ha lite mer speed på den, kan du tvätta ur den, byta ut bussningarna mot kullager och bara använda olja när du smörjer om den. Då funkar den kanon 20 gram uppåt.

Kommentera

Jag brukar tänka som såhär, får man skatbo i utkastet är det tekniken, om det kommer under kastets gång c-vikterna och mot slutet så får man träna tummen

Kommentera

börja med grundreglen. kan du glappa spolen i sidled är mek bromsen för löst spänd. vilket leder till obalans i kastet.
                  sätt tummen på spolen spän till mek bromsen sen släpper du sakta sakta, under tiden har du tummen på spolen o försöker skjuta spolen i sidled.
                  precis när du känner att du kan röra den extremt lite. då har du optimal mekbroms.

det är inte så att jbn är rent ny? iochmed att där är bussningar i den kan den behövas slitas in lite innan den presterar max

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  273 528 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13