Vendetta, SG bushvacker, skeletor spön. Delad kork - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vendetta, SG bushvacker, skeletor spön. Delad kork

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Har sett en del folk som kör med större haspelrullar och får problem, bygeln slår i fingrarna när dom vevar men med små-rullar är detta nog inga problem.......
    Vet att det problemet finns på din favorit RT Tyrant Månsson är det inte så

Kommentera

Joo bland annat det fantastiskt hållbara tele-spöet jag köpte från dom men har även sett folk med Abu spö som fått samma problem.

Man ska nog upp till 4000-5000 storlek på rullarna för problemen ska uppstå, ett annat krav är att det är sådana konstiga rullar som hänger under spöet, tror dom kallas haspel, vet inte riktigt hur en sådan fungerar

Kommentera

Jag har en rarenium 4000 på ett av mina Skeletor spön och har inte upplevt att bygeln smiskat mina fingrar. Och jag har inte små händer. Har inte upplevt att delat handtag har stört mig på något sätt. Jag håller inte på mitten av handtaget på något spö, helt eller delat handtag. Tycker balansen i spöt försvinner när man håller där. Men som sagt det är nog högst personligt vad man tycker.

Kommentera

Tror inte att det delade handtaget kommer att störa mig heller. Men eftersom jag aldrig har haft ett delat så därför ville jag ha lite åsikter om detta.

Kommer nog inhandlas ett spö snart och kommer inte tänka så mycket på delad eller helt handtag. Vill bara ha rätt känsla i spöt så kommer jag nog blir nöjd. Haspel blir det också för min del. Tycker att detta funkar till det fisket jag bedriver. Lite lättare gädd/gös fiske ska jag använda detta till.

Kastvikt 10-40 eller 20-50 lutar det åt. Har ett spö i intervallet 5-30 som jag är nöjd med. Abborfiske används den till. Gen är kort 7ft och det nya har jag tänkt mig 8ft. Fiskar från båt och tror att ett längre blir bökigare.

Blir nog en abu rulle också. Cardinal Sorön sx 20 eller 40 tror jag. Kändes skön i affären.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
          6 svar
          1 846 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Benjamin S  
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04