Hej!
Detta år kommer mitt mål bli att försöka fånga en öring vid sommarstugan.
Det är insjö, med en öringstam som kan bli ganska storväxt, har hört om 7-8kgs öringar som tagits upp.
Nu måste jag inhandla mig en ny haspelrulle, då de jag har är av mindre modell.
Problemet för mig är att jag har massa investeringar detta år, som ny bil och sånt, så jag får tyvärr snåla lite på
utrustningen. Ev ska jag också pröva på mörrumsån för första gången så det är bra om rullen kan följa med dit med.
Har kikat på en Shimano Stradic 2500fb, men den är alldels över min prisklass som det ser ut nu.
Någon som har tips om en bra budgetrulle för runt 1000lappen?
Såg att det var bra pris på Penn Sargus SG 2000 nu, men den kanske är i klenaste laget?
Alla tips och råd tas emot med öppen hand!
Detta år kommer mitt mål bli att försöka fånga en öring vid sommarstugan.
Det är insjö, med en öringstam som kan bli ganska storväxt, har hört om 7-8kgs öringar som tagits upp.
Nu måste jag inhandla mig en ny haspelrulle, då de jag har är av mindre modell.
Problemet för mig är att jag har massa investeringar detta år, som ny bil och sånt, så jag får tyvärr snåla lite på
utrustningen. Ev ska jag också pröva på mörrumsån för första gången så det är bra om rullen kan följa med dit med.
Har kikat på en Shimano Stradic 2500fb, men den är alldels över min prisklass som det ser ut nu.
Någon som har tips om en bra budgetrulle för runt 1000lappen?
Såg att det var bra pris på Penn Sargus SG 2000 nu, men den kanske är i klenaste laget?
Alla tips och råd tas emot med öppen hand!
Kommentera