Makrillmete på UL - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Makrillmete på UL

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Makrillmete på UL

Jag funderar på testa att meta makrill på mitt UL spö i sommar det måste bli rena big game känslan. Någon som har erfarenhet av detta?

Mina erfarenheter av Makrill är extremt begränsade(en på 20-30lbs båtspö, två(varav den tyngsta vägde 0,5kg) på 8 fots haspel för kastvikter upp till 80gram), bortsett från en och annan knäckebrödmacka med makrill i tomatsås. Men utifrån min (begränsade) erfarenhet av Makrill så lär nog Makrill på UL vara förbannat skoj. Det var ju nog så bra drag i dom på gäddspö. Har aldrig testat att meta makrill, de två jag fått på haspel var med kastpirk ansluten till strömmingshäckla. Kan kanske vara knepigt att få ner häcklan på nåt större djup med vad som är lämpligt att kasta med UL-spö, men kanske ett 10 grams päronsänke eller Arlesey bomb anslutet till ändamålsenlig häckla kan vara nåt? Ett par eller tre halvkilos GAIS:are på linan lär inte gå av för hackor på UL grejer!

Men jag skulle säga att enda sättet att ta reda på hur det ligger till är att testa. Jag är själv redigt sugen på att ta med mig UL prylarna till Norge i sommar.
    All you need is Lubb.

Kommentera

Jag funderar på testa att meta makrill på mitt UL spö i sommar det måste bli rena big game känslan. Någon som har erfarenhet av detta?
      Sätt på en upphängare eller 2 också å du kan få flera åt gången det kommer du aldrig att glömma

Så farliga är dom inte att veva in utan du klarar det på UL grejer....

Kommentera

om du ska fiska från båt med flera personer så räkna med ihop körda linor, makrillen är snabb och är överallt med din lina om du inte kan hålla press. Men det är skitkul och ta dom på UL så kör på. Nu börjar man ju längta till sommaren när detta kommer på tal.

Kommentera

Kul är det med UL efter makrill
          Click image for larger version

Name:	Norge2009 143.jpg
Views:	1
Size:	450,3 KB
ID:	1761815
          I tried sniffing Coke once, but the ice cubes got stuck in my nose.

Kommentera

Vad fan Martin, vi tar med oss lätt utrustning till Pater Noster i sommar. Makrillen går ju ofta helt i ytan, så det behövs inga större tyngder för att komma på rätt djup, jag har ju tom fått makrill i luften, på redan upplyft häckla, då 2 makrillar valde att hopp upp ur vattnet och hugga

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            274 219 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist  
            Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13