Tja!
Tänkte satsa ordentligt på havsöringsfisket i år. Både från båt och från land, kommer nog bli mest ifrån land då båten finns på sommarstället.
Jag har skaffat mig en haspel och en spinn utrustning.
Haspel: Shimano Nasci 4000 på ett Berkley Phazer II 9fot 7-29g
Spinn: Ambassadeur 6500cs Pro rocket på ett Kunnan 9fot 10-40g
spöna e kanske inga höjdare men dom får duga för tillfället. och Nasci 4000 e kanske lite stor men som sagt får duga just nu.
Vad jag vill veta nu är en hel del.
1. flätlina eller nylon? och tjocklek på den?
om flätlina någon speciell lina och vad för nylon skall ligga i botten på rullen?
2. Beten? storlek, färger, märken på drag som funkar fint.
vill ju fylla på med en liten arsenal med hö beten i en ny väska
3. skall jag köra med beteslås/lekandel eller helt utan?
4. Bor mittemellan Göteborg och Kungsbacka på västkusten och kommer då fiska precis i min närhet.
Heta platser och tips för fiske efter hö i mitt närområde. syftar då på fiske från land
5. Ska till fiskemässan. något jag skall kika extra efter? Spön, Rullar, Beten, Tillbehör, Håvar??? Ja vad som!
6. Skulle vara kul å prova på bombarda till hö oxå tips länkar idéer?
Många frågor men jag har försökt rangordna dom i den ordning jag tyckte var relevant för mig.
Jag vill verkligen satsa på hö fisket, men kan som synes mycket lite om det så ALLA tips e jätte välkomna
MVH Viktor
Tänkte satsa ordentligt på havsöringsfisket i år. Både från båt och från land, kommer nog bli mest ifrån land då båten finns på sommarstället.
Jag har skaffat mig en haspel och en spinn utrustning.
Haspel: Shimano Nasci 4000 på ett Berkley Phazer II 9fot 7-29g
Spinn: Ambassadeur 6500cs Pro rocket på ett Kunnan 9fot 10-40g
spöna e kanske inga höjdare men dom får duga för tillfället. och Nasci 4000 e kanske lite stor men som sagt får duga just nu.
Vad jag vill veta nu är en hel del.
1. flätlina eller nylon? och tjocklek på den?
om flätlina någon speciell lina och vad för nylon skall ligga i botten på rullen?
2. Beten? storlek, färger, märken på drag som funkar fint.
vill ju fylla på med en liten arsenal med hö beten i en ny väska

3. skall jag köra med beteslås/lekandel eller helt utan?
4. Bor mittemellan Göteborg och Kungsbacka på västkusten och kommer då fiska precis i min närhet.
Heta platser och tips för fiske efter hö i mitt närområde. syftar då på fiske från land
5. Ska till fiskemässan. något jag skall kika extra efter? Spön, Rullar, Beten, Tillbehör, Håvar??? Ja vad som!
6. Skulle vara kul å prova på bombarda till hö oxå tips länkar idéer?
Många frågor men jag har försökt rangordna dom i den ordning jag tyckte var relevant för mig.
Jag vill verkligen satsa på hö fisket, men kan som synes mycket lite om det så ALLA tips e jätte välkomna
MVH Viktor
Kommentera