Ursprungligen postat av Rospigg
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Östersjötrolling 2007
Collapse
X
-
Det är nog så att seglarna inte har en aning om pulkor och linor och liknande saker därför håller de inte koll för att gå nära en tuta med kraft löser problemet tro mej armviftande till detta ocksåI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
-
Alessandro måste varit bra blåsigt under den turen!Ursprungligen postat av Alessandro Visa inläggRapport ifrån landsort igår, jag fick en på 10å6 och vi sumpade en större i dubbelhugget där linan gick i propellern.
En segelbåt hade precis innan kapat flera linor så det var kaos i båten.
Hörde om en annan som vägde 15 som också kom upp.
Var det dubbelhugg på riggen?I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Nix djuprigg, laxen som kom upp var på ytspö och den som vi sumpade vet jag inte vad det var bly eller inte, var kaos som sagt efter segelbusarna varit framme, 12 m/s var det väl mest hela dan,
20 m/s dan innan.Senast ändrad av Alessandro; 2007-05-21, 17:35.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Kan tänka mej ni hade det trivsamt!Ursprungligen postat av Alessandro Visa inläggNix djuprigg, laxen som kom upp var på ytspö och den som vi sumpade vet jag inte vad det var bly eller inte, var kaos som sagt efter segelbusarna varit framme, 12 m/s var det väl mest hela dan,
20 m/s dan innan.
12s/m med gammal sjö och en segelbåt rakt över linorna nåja en lax i baljan förlåter mycketI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Fram till midsommar brukar vara säsong, andra halvan juni förskjuts fisket norrut mot Huvudskär och senare Singö.Ursprungligen postat av JohnH Visa inläggHur länge tror ni att man kan leta vandringslax utanför nynäshamn? Jag och polaren har inte hunnit med och fixa till laxbåten så vi skulle vilja ha lite proffsgissningar :-)
Om du tar en titt på Regals hemsida och deras lista över vårlaxar så ser du var&när 10+arna fångats de senaste åren.Senast ändrad av magic; 2007-05-23, 09:39./Magic
Kommentera
-
Tappade en fin på ca 10-12kg precis vid håven vid Landsort 2005 den högg midsommardagen eller möjligen dan efter denna det året varierar nog iofs.Ursprungligen postat av JohnH Visa inläggHur länge tror ni att man kan leta vandringslax utanför nynäshamn? Jag och polaren har inte hunnit med och fixa till laxbåten så vi skulle vilja ha lite proffsgissningar :-)I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Leta kan man nog göra året runt, hitta dom är väl värreUrsprungligen postat av JohnH Visa inläggHur länge tror ni att man kan leta vandringslax utanför nynäshamn? Jag och polaren har inte hunnit med och fixa till laxbåten så vi skulle vilja ha lite proffsgissningar :-)
?
Var +8C i ytvattnet i söndags så jag tror nog att det går att köra flera veckor framöver
och få fisk, näbbgäddorna har också anlänt förresten....How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera

Kommentera