Östersjötrolling 2007 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2007

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• kan hända att det är annorlunda där nere.. men laxarna som ska upp till dom nordliga älvarna går det riktigt dåligt för.. smolt dödligheten har ökat markant å årskullarna 04-06 finns inte ens i princip.. så man får ju hoppas att flytgarns förbudet kompenserar detta en aning..

Kommentera

• vilket djup fångar ni mest fisk på den här tiden på året. Så vitt jag kan förstå verkar det mesta vara rigg-hugg på 12 och 15m

Kommentera

• Ursprungligen postat av MKFT Visa inlägg
        kan hända att det är annorlunda där nere.. men laxarna som ska upp till dom nordliga älvarna går det riktigt dåligt för.. smolt dödligheten har ökat markant å årskullarna 04-06 finns inte ens i princip.. så man får ju hoppas att flytgarns förbudet kompenserar detta en aning..
        Förklara dej närmare smolt var då? Finland eller svenska älvar?
        Odlad eller utsatt fisk?
        I svenska älvar finns vattendomar som säger att viss mängd ska sättas ut som kompensation för ödelagda lekbottnar dessa fiskar har vad jag vet oftast klippta fettfenor har fått två sådana i år en ökning definitivt.
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av jojon80 Visa inlägg
          vilket djup fångar ni mest fisk på den här tiden på året. Så vitt jag kan förstå verkar det mesta vara rigg-hugg på 12 och 15m
          "Normalt" fångas vandrarna mellan 0 och 35 fot, men under helgen fångades de flesta från 10 fot ned till 40 fot, dels pga högre vattentemp i ytan än normalt, dels pga vindstilla stora delar av tiden.
          /Magic

Kommentera

• Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
            "Normalt" fångas vandrarna mellan 0 och 35 fot, men under helgen fångades de flesta från 10 fot ned till 40 fot, dels pga högre vattentemp i ytan än normalt, dels pga vindstilla stora delar av tiden.
            Brukar du ta bra på rent ytfiske i Östersjön? (dvs 10-20gram bly)
            Lite förvånad i så fall måste jag säga inget som funkar för mej använder alltid betydligt tyngre grejor tycker det funkar klart bättre iaf min erfarenhet oavsett vattentempen är det soligt går jag definitivt djupare men det har funkat lika oavsett vädret

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
              Brukar du ta bra på rent ytfiske i Östersjön? (dvs 10-20gram bly)
              Lite förvånad i så fall måste jag säga inget som funkar för mej använder alltid betydligt tyngre grejor tycker det funkar klart bättre iaf min erfarenhet oavsett vattentempen är det soligt går jag definitivt djupare men det har funkat lika oavsett vädret
              Brukar köra med 20-40-60 och får hyfsat jämnt fördelat på alla vikter. Tror inte det gör så fantastiskt stor skillnad vilken storlek på bly man använder. Huvudsaken man kör på laxen när den är hungrig.

Blev det något igår?
              /Magic

Kommentera

• Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
                Brukar köra med 20-40-60 och får hyfsat jämnt fördelat på alla vikter. Tror inte det gör så fantastiskt stor skillnad vilken storlek på bly man använder. Huvudsaken man kör på laxen när den är hungrig.

Blev det något igår?
                Onekligen har du rätt i att köra på rätt ställe är effektivast!
                Lysande exempel vid Singö helgen som gick!
                Dock tvingas man leta har jag iaf en klar övervikt på något djupare satta beten, har i princip helt slutat med ytfiske kan vara fel iofs men allt för många timmar tidigare har gett den erfarenheten för mej därmed påstår jag inte att fisken inte skulle finnas där på något sätt, det är bara var den går tätast i antal jag funderar över!
                Nej inte ett liv igår men en bomresa får accepteras utan gnäll på Östersjön få se om någon mer kan klaras av i helgen sen ska det byggas ny båt för nästa år, trevlig midsommar!
                Senast ändrad av TAMTAM; 2007-06-22, 10:02.

Kommentera

• Kul att ni har bra fiske uppe hos er nu!

Jag ska ut och göra ett försök på uppväxare på söndag, kan bli kul att se om det ger något.

Jävla skitväder idag....
                  http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

• har nött storjungfrun utanför söderhamn samt hornslandet utanför hudiksvall ett par dagar nu utan resultat. vad tror ni om vindarna? har det betydelse? Ska man gå på nätfiskarna så är nord som det blåst nu ett par dagar skit, nordost rättare sagt. Det är först när det slår om till syd från N el NO det brukar kunna ge nånting. Gäller det för oss trollare också?

Kommentera

• Ursprungligen postat av jojon80 Visa inlägg
                      har nött storjungfrun utanför söderhamn samt hornslandet utanför hudiksvall ett par dagar nu utan resultat. vad tror ni om vindarna? har det betydelse? Ska man gå på nätfiskarna så är nord som det blåst nu ett par dagar skit, nordost rättare sagt. Det är först när det slår om till syd från N el NO det brukar kunna ge nånting. Gäller det för oss trollare också?
                      Nordliga vindar brukar vara dåligt för fisket här uppe. Men även månen har betydelse vid nymåne brukar Laxen vara mer igång och rödingen vid fullmåne.

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      730 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...