Östersjötrolling 2007 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2007

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av jojon80 Visa inlägg
    tack tamtam!
    Härligt med några veteraner man kan fråga på om det mesta vad gäller vandringslaxen då man är helt rookie inom området. Inte nog med blankingen som åkte upp i går, grattis ljusnegrabbarna som drog en 15,4kg samtidigt på samma ställe!

har fått tips om 50m-kurvan här utanför som kommer att nötas hårt nu under två veckor. har även kollat ut några toppar som ser intressanta ut. Ska bli spännande och se, man är taggad till tusen!
    Hur har det gått i helgen? Vi var 2 båtar som gick ut från Saltpannan syd Långvind i går men ingen fiskkontakt. Håkan, som tog den på 15.4, körde den andra båten. Håkan drog en stor näbbgädda, det var allt. Grymt intressant ställe vi fiskade på men med i princip bleke är det som det är... Solbränna fick vi iaf.

Kommentera

• Dom jag känner till är Magnus Tedenmyr och Anders Niklasson som har kört runt ön, fick en 7 pannors lax om jag kommer ihåg rätt?
      Även Dagge Johansson har provat på östra sidan, fick nån HÖ om jag kommer ihåg rätt? Sen finns det någon som guidar ifrån Ljugarn, vet inte hur det gått?
      Står nog på www.fiskelandgotland.se
      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
        Dom jag känner till är Magnus Tedenmyr och Anders Niklasson som har kört runt ön, fick en 7 pannors lax om jag kommer ihåg rätt?
        Även Dagge Johansson har provat på östra sidan, fick nån HÖ om jag kommer ihåg rätt? Sen finns det någon som guidar ifrån Ljugarn, vet inte hur det gått?
        Står nog på www.fiskelandgotland.se
        Hej igen Alexander; Magnus Tedenmyr känner jag något sedan har var kund inne i butiken Trumman Sportfiske på Hornsgatan 78 i Stockholm (in memoriam). Magnus fiskade, trollade mycket lax tillsammans med Ulf Branheim på den tiden. Bor han kvar på Gotland eller har han blivit fastlänning? Kasta över en pärk till mig så ses vi vid Stångaspelen, Sork!
        Go for The Tingstäde Träsks Big Ones!
        Old Firehand

Kommentera

• Vet inte, googla hans namn så får du se.
          Jo, han är trollingkille mest, träffat honom nån gång också på HÖ fiske.
          How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
            Snabb landsort rapport, 4 laxar på lördan största +11 (jag fiskade på söndan),
            då kom det upp en +20, vi fick nöja oss med ett fäll på ena djupriggen som lossnade snabbt och 3 näbbgäddor.
            På 3 veckor har tempen i ytvattnet gått upp +17C ifrån +10C ut på landsort, smutsbälten med blåstång och annat skräp.
            Fick en på 11,6 på söndan själv togs det en +20 då???
            Hörde om en 18kilos från Grän men det är allt samt en guidefångad på 14 från Singö
            Näbbgäddor är det sannerligen ingen brist på allt närmare ytan sitter de på direkt tammefan!
            Såg också hoppande storlax klart och tydligt i ytan (temp dryga 16grader) trodde först det var en sälkut som lekte men kompisen upplyste mej om att sälar hoppar inte klockren lax och den var inte liten!
            Senast ändrad av TAMTAM; 2007-06-11, 19:31.
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
              Hörde om en 18kilos från Grän men det är allt samt en guidefångad på 14 från Singö
              Näbbgäddor är det sannerligen ingen brist på allt närmare ytan sitter de på direkt tammefan!
              18,5 kiloslaxen vägde ett tag 20 kg och var 130cm+ men blev mindre och mindre eftersom dagen gick :-) Grattis BetesBerra till en kanonlax!
              Draellvete.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Fullgubben Visa inlägg
                18,5 kiloslaxen vägde ett tag 20 kg och var 130cm+ men blev mindre och mindre eftersom dagen gick :-) Grattis BetesBerra till en kanonlax!
                18,5 bara gratulera vilken fisk snart på en krok nära mej! (förhoppningsvis)
                Betesberra antar du menar Mården då??
                Senast ändrad av TAMTAM; 2007-06-11, 19:33.
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

jojon tror jag har bilder på min moddade köl till TL i datorn låt mej veta om du är intresserad av bilder och mått den minskar dragkraften och gör det lättare att vända mot originalet men sträcker fortfarande mycket bra riktigt nöjd faktiskt.
                  Den är enkelsidig och har en 2kilos vikt mot originalets 3kilo

det låter väldigt intressant tamtam! TL drar alldeles för hårt i orgutförande, funkar bra i löjfart runt 1,5 men inge roliga när det går lite fortare. Skicka mej gärna några bilder. Ska bli roligt att trixa lite i sommar!

jojon80@hotmail.com
                  eller posta gärna några här på sidan, under pulk-tråden i "utrustning"
                  Kanske fler som vill ta del av dina snillrika ideer tamtam!

Kommentera

18,5 bara gratulera vilken fisk snart på en krok nära mej! (förhoppningsvis)
                    Betesberra antar du menar Mården då??
                    GuideserienBetesBerra. It-Åke håvade.
                    Draellvete.

Kommentera

Såg också hoppande storlax klart och tydligt i ytan (temp dryga 16grader) trodde först det var en sälkut som lekte men kompisen upplyste mej om att sälar hoppar inte klockren lax och den var inte liten!
                      Stort grattis, måste vara samma fisk, +18 eller +20? Samma plats iallafall.
                      Där vi var fanns det inte så mycket näbbis, 3 i båten blev det.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      729 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...