Ursprungligen postat av jojon80
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Östersjötrolling 2007
Collapse
X
-
-
Dom jag känner till är Magnus Tedenmyr och Anders Niklasson som har kört runt ön, fick en 7 pannors lax om jag kommer ihåg rätt?
Även Dagge Johansson har provat på östra sidan, fick nån HÖ om jag kommer ihåg rätt? Sen finns det någon som guidar ifrån Ljugarn, vet inte hur det gått?
Står nog på www.fiskelandgotland.seHow inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alessandro Visa inläggDom jag känner till är Magnus Tedenmyr och Anders Niklasson som har kört runt ön, fick en 7 pannors lax om jag kommer ihåg rätt?
Även Dagge Johansson har provat på östra sidan, fick nån HÖ om jag kommer ihåg rätt? Sen finns det någon som guidar ifrån Ljugarn, vet inte hur det gått?
Står nog på www.fiskelandgotland.se
Go for The Tingstäde Träsks Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Alessandro Visa inläggSnabb landsort rapport, 4 laxar på lördan största +11 (jag fiskade på söndan),
då kom det upp en +20, vi fick nöja oss med ett fäll på ena djupriggen som lossnade snabbt och 3 näbbgäddor.
På 3 veckor har tempen i ytvattnet gått upp +17C ifrån +10C ut på landsort, smutsbälten med blåstång och annat skräp.
Hörde om en 18kilos från Grän men det är allt samt en guidefångad på 14 från Singö
Näbbgäddor är det sannerligen ingen brist på allt närmare ytan sitter de på direkt tammefan!
Såg också hoppande storlax klart och tydligt i ytan (temp dryga 16grader) trodde först det var en sälkut som lekte men kompisen upplyste mej om att sälar hoppar inte klockren lax och den var inte liten!Senast ändrad av TAMTAM; 2007-06-11, 19:31.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggFick en på 11,6 på söndan själv togs det en +20 då???
Hörde om en 18kilos från Grän men det är allt samt en guidefångad på 14 från Singö
Näbbgäddor är det sannerligen ingen brist på allt närmare ytan sitter de på direkt tammefan!Draellvete.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Fullgubben Visa inlägg18,5 kiloslaxen vägde ett tag 20 kg och var 130cm+ men blev mindre och mindre eftersom dagen gick :-) Grattis BetesBerra till en kanonlax!)
Betesberra antar du menar Mården då??Senast ändrad av TAMTAM; 2007-06-11, 19:33.I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggjojon tror jag har bilder på min moddade köl till TL i datorn låt mej veta om du är intresserad av bilder och mått den minskar dragkraften och gör det lättare att vända mot originalet men sträcker fortfarande mycket bra riktigt nöjd faktiskt.
Den är enkelsidig och har en 2kilos vikt mot originalets 3kilo
det låter väldigt intressant tamtam! TL drar alldeles för hårt i orgutförande, funkar bra i löjfart runt 1,5 men inge roliga när det går lite fortare. Skicka mej gärna några bilder. Ska bli roligt att trixa lite i sommar!
jojon80@hotmail.com
eller posta gärna några här på sidan, under pulk-tråden i "utrustning"
Kanske fler som vill ta del av dina snillrika ideer tamtam!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg18,5 bara gratulera vilken fisk snart på en krok nära mej! (förhoppningsvis)
Betesberra antar du menar Mården då??Draellvete.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggFick en på 11,6 på söndan själv togs det en +20 då???
Näbbgäddor är det sannerligen ingen brist på allt närmare ytan sitter de på direkt tammefan!
Såg också hoppande storlax klart och tydligt i ytan (temp dryga 16grader) trodde först det var en sälkut som lekte men kompisen upplyste mej om att sälar hoppar inte klockren lax och den var inte liten!
Där vi var fanns det inte så mycket näbbis, 3 i båten blev det.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
|
5 svar
729 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]()