Östersjötrolling 2007 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2007

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rospigg, hur såg vattnet ut, smutsigt? Vad låg ytvattnet tempen på?
    How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
      Rospigg, hur såg vattnet ut, smutsigt? Vad låg ytvattnet tempen på?
      Det var lite frömjöl och annat småskräp på ytan men inte mycket annars var det fint vatten, temp mellan 8,5 - 11,3 gr det steg snabbt framåt eftermiddagen när vinden dog och solen gassade så det var nog klart lägre en liten bit ner men jag saknar möjlighet att mäta djupare.

Kommentera

• Oj, vi hade +17C på landsort förra söndan, bättre mao uppåt Singö.
        Var en del blåstång också där....
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
          Tråkigt...

Biter dom långt fram på en Ismo Magnum så är det nog lätt hänt att kroken missar, den jag missade tog just på en Ismo Magnum på 70 fot och 5 meters släp...
          Joj fiskar du så djupt är det nog inte fel att använda den dubbelfjädrade Offshore OR-8 utlösaren med hårdare tryck tänk på att vatten pressen från linan nästan får en vanlig offshore att lösa vid hyfsad hastighet redan under fisket.
          Här tror jag Firehand vet mycket?
          Övrigt Firehand hur gick veckan i Surna?
          Vattentemp Landsort idag pendlade mellan 11,7 till 13,5 under dagen det varma vattnet från förra veckan var definitivt borta men fisken var där iaf.
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
            Oj, vi hade +17C på landsort förra söndan, bättre mao uppåt Singö.
            Var en del blåstång också där....
            Vi fick fisk i 16,4gradigt vatten förra veckan vid Landsort och jag såg hoppande storlax då också vattentempen har nog inte så stor betydelse som man tror enligt min åsikt

Kommentera

• Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
              Idag var det en frustrerande dag på havet, vi var ca 15-20 båtar som körde i området runt Understen (NO Singö) och det togs bra med Lax, en god vän hade sju (7) hugg och fick upp fyra av dem varav en 13+ och en 20+ och det togs flera på 12-14 kg och vi låg mitt i smeten men kände inte ett nafs

Men det är bara att glädjas med sina vänner och ta nya tag för den stora fetingen finns där och en vacker dag så nyper jag den

Det var enbart rigg som gällde idag, men vi får se vad dem vill ha imorgon då vi ska på dem igen
              Piggen fick han upp 4st??
              Jisses sånt trodde jag bara var möjligt på Vänern!! inga dåliga vikter heller bara gratulera

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                Joj fiskar du så djupt är det nog inte fel att använda den dubbelfjädrade Offshore OR-8 utlösaren med hårdare tryck tänk på att vatten pressen från linan nästan får en vanlig offshore att lösa vid hyfsad hastighet redan under fisket.
                Här tror jag Firehand vet mycket?
                Övrigt Firehand hur gick veckan i Surna?
                Vattentemp Landsort idag pendlade mellan 11,7 till 13,5 under dagen det varma vattnet från förra veckan var definitivt borta men fisken var där iaf.
                Hej TamTam; Det blev inget Surnafiske för mig. Sjukdom inom familjen tvingade mig att stanna hemma. Jag satsar på nästa år!
                Offshores OR-8 har blivit allt populärare för djupriggsfiskarna i år. På planerboardssidan går fler och fler över till OR-19 vid fiske i Östersjön medans de som fiskar i Vänern och Vättern fortfarande använder OR-14.
                Next Big One is waiting for you!
                Old Firehand

Kommentera

• Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                  Hej TamTam; Det blev inget Surnafiske för mig. Sjukdom inom familjen tvingade mig att stanna hemma. Jag satsar på nästa år!
                  Offshores OR-8 har blivit allt populärare för djupriggsfiskarna i år. På planerboardssidan går fler och fler över till OR-19 vid fiske i Östersjön medans de som fiskar i Vänern och Vättern fortfarande använder OR-14.
                  Next Big One is waiting for you!
                  Old Firehand
                  Tråkigt Firehand tydligen har det varit bra fiske åtminstone för vissa däruppe i Surna en jag känner på håll fick totalt fyra häromnatten relativt stor fisk också i en höla en bit ovanför Säter privatvatten naturligtvis bla två 11kilosar!

Kommentera

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
                    Tråkigt Firehand tydligen har det varit bra fiske åtminstone för vissa däruppe i Surna en jag känner på håll fick totalt fyra häromnatten relativt stor fisk också i en höla en bit ovanför Säter privatvatten naturligtvis bla två 11kilosar!
                    TT; Ja så är det nog ofta! När det regnar "manna" har den fattige ingen sked.
                    Det går flera tåg.
                    Old Firehand

Kommentera

• Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                      Idag var det en frustrerande dag på havet, vi var ca 15-20 båtar som körde i området runt Understen (NO Singö) och det togs bra med Lax, en god vän hade sju (7) hugg och fick upp fyra av dem varav en 13+ och en 20+ och det togs flera på 12-14 kg och vi låg mitt i smeten men kände inte ett nafs

Men det är bara att glädjas med sina vänner och ta nya tag för den stora fetingen finns där och en vacker dag så nyper jag den

Det var enbart rigg som gällde idag, men vi får se vad dem vill ha imorgon då vi ska på dem igen
                      När vi summerade på kvällen så hade det kommit upp ca 23 fisk på 22 båtar, varav 2 fisk över 20 kg. Vi tog en på 11 kg (i ytan...) och brände en 15+ som bjöd på årets grymmaste rigghugg. Hur kul som helst att fiska stor lax i vindstilla och strålande sol. Speciellt som SMHI lovat 5-10 m/s...
                      /Magic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      731 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...