Östersjötrolling 2007 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2007

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
    Joj hur har det gått därnere i Karlskrona generellt?
    Det låter inte så imponerande direkt, är det slut på vandrarfisket??
    Kul att veta mvh
    Ja du det var väl ungefär samma kvalité å vandringsfisket i år som förra året, visst kom det upp fisk men det var oxå en jävla massa båtar som låg där ute Vandringsfisket var väl mer eller mindre över i slutet av Maj

Nej det har nappat fan så mycket bättre på krogen än på sjön den här våren
    http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
      Ja du det var väl ungefär samma kvalité å vandringsfisket i år som förra året, visst kom det upp fisk men det var oxå en jävla massa båtar som låg där ute Vandringsfisket var väl mer eller mindre över i slutet av Maj

Nej det har nappat fan så mycket bättre på krogen än på sjön den här våren
      Har varit ett slit här med men några har det blivit i alla fall definitivt inte sämre än förra året
      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Har varit ett slit här med men några har det blivit i alla fall definitivt inte sämre än förra året
        Lite bättre än förra året var det här, vecka 19 verkar det ha varit lite ok fiske, tyvärr så verkar inte laxarna tycka om min Flipper för den kommer dom inte i närheten av, hade en ett riggspö som fick utlösning och tog ett par meter lina det är allt

Kommentera

• Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
          Lite bättre än förra året var det här, vecka 19 verkar det ha varit lite ok fiske, tyvärr så verkar inte laxarna tycka om min Flipper för den kommer dom inte i närheten av, hade en ett riggspö som fick utlösning och tog ett par meter lina det är allt
          Joj vad använder du för lintjocklek på riggspöna?

Kommentera

Joj vad använder du för lintjocklek på riggspöna?
            Jag e osäker på om det är 0,48 eller 0,45 mm på rullarna, var längesen jag spolade på linan

Kommentera

• Antar att du sätter linan djupt i utlösaren det ska vara ett riktigt stenhårt mothugg annars är det lätt att de går!
              Miste en själv idag vid Landsort som tog stackern satt på länge hade den 15-20m bakom motorn när den gick såg den ca 10-12kg fin fisk skit också men sånt får man räkna med dessvärre
              Senast ändrad av TAMTAM; 2007-06-16, 22:00.

Kommentera

• Tråkigt...

Biter dom långt fram på en Ismo Magnum så är det nog lätt hänt att kroken missar, den jag missade tog just på en Ismo Magnum på 70 fot och 5 meters släp...

Kommentera

• DubbelTam, vad låg temperaturen ute på landsort idag i vattnet?
                  How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Antar att du sätter linan djupt i utlösaren det ska vara ett riktigt stenhårt mothugg annars är det lätt att de går!
                    Misste en själv idag vid Landsort som tog stackern satt på länge hade den 15-20m bakom motorn när den gick såg den ca 10-12kg fin fisk skit också men sånt får man räkna med dessvärre
                    Sorry TamTam; Det är bara ut igen! De som är ändå större väntar på just dig! Testa gärna en gul, silver, rosa som NK-MAG-CP eller HCP och skär några fina laxkotletter att steka till den nykokta mandelpotatisen.
                    Go for the Giant Salmons!
                    Old Firehand

Kommentera

• Idag var det en frustrerande dag på havet, vi var ca 15-20 båtar som körde i området runt Understen (NO Singö) och det togs bra med Lax, en god vän hade sju (7) hugg och fick upp fyra av dem varav en 13+ och en 20+ och det togs flera på 12-14 kg och vi låg mitt i smeten men kände inte ett nafs

Men det är bara att glädjas med sina vänner och ta nya tag för den stora fetingen finns där och en vacker dag så nyper jag den

Det var enbart rigg som gällde idag, men vi får se vad dem vill ha imorgon då vi ska på dem igen

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      729 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...