Trolling skedar olika sorter? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trolling skedar olika sorter?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av PudDphantom Visa inlägg
    jo det kan man nog kalla den.. sen har jag en 52punds minn kota powerd. v2 i fören för finliret.. Blir premiar imorgon, skall bli intressant.
    du får slänga upp bilder!
    G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

Ursprungligen postat av madmats Visa inlägg
      Är det någon som fiskar med trophy spoon?
      Dessa finns ju i två varianter, en slät som är samma
      sked som silver streak, pirat mm. Men det finns också en variant
      som är mer "räfflad". Undrar om det skiljer någonting beträffande gång, fart
      eftersom det verkar vara helt olika skedar.

madmats
      Fortfarande ingen som har information angående Trophy spoon?

Kommentera

Fortfarande ingen som har information angående Trophy spoon?

Har ingen riktig koll på vad det är som skiljer dem åt, enbart att i det i finland o på åland föredrar den räfflade varianten.. brukar inte själv fiska den, men jag vet att den e mångas favorit.. men vet tyvärr ingen info om fartregister osv..
        I come from a small drinking island, with a fishingproblem.

Kommentera

Madmats köper du Ismo missa inte denna frog är bra oxå men den här bör du ha ute i solsken finns några varianter på den.
          Tänk på en sak när du säger att det är kul att ha några "udda skedar ute" detta kan betyda att några spön av dina fiskar sämre än andra (obs kan betyda men det är inte säkert naturligtvis)
          Fråga dej själv om du har råd med den lyxen vid Landsort, jag har redan gjort detta och kommit fram till att det har man inte råd med möjligen som något udda spö långt förbi de normala tio till tolv som redan är ute.
          Själv tvekar jag inte en sekund att köra samma sked på samtliga spön i uppsättningen möjligen med liten variation på färgen, detta har förbättrat mina resultat vid Landsort.
          Själv är jag övertygad om att ljuset grådis eller solsken har stor verkan på färger och djup vid fisket lycka till själv kan jag knappt vänta till slutet på maj!!
          Bifogade filer
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
            Madmats köper du Ismo missa inte denna frog är bra oxå men den här bör du ha ute i solsken finns några varianter på den.
            Tänk på en sak när du säger att det är kul att ha några "udda skedar ute" detta kan betyda att några spön av dina fiskar sämre än andra (obs kan betyda men det är inte säkert naturligtvis)
            Fråga dej själv om du har råd med den lyxen vid Landsort, jag har redan gjort detta och kommit fram till att det har man inte råd med möjligen som något udda spö långt förbi de normala tio till tolv som redan är ute.
            Själv tvekar jag inte en sekund att köra samma sked på samtliga spön i uppsättningen möjligen med liten variation på färgen, detta har förbättrat mina resultat vid Landsort.
            Själv är jag övertygad om att ljuset grådis eller solsken har stor verkan på färger och djup vid fisket lycka till själv kan jag knappt vänta till slutet på maj!!
            Jag kan knappt vänta till imorgon för då ska jag ut och terrorisera laxarna lite tänkte jag Ska försöka sprida betena från 80 fot och till ytan med hjälp av 2 st spöparavaner, 2 st Dipsy och 6 riggspön
            http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

TAMTAM du har helt rätt i det du säger. Landsort är nog fel ställe
              att prova "udda drag" med tanke på den korta säsongen och
              de få huggen. Det får nog bli enbart Ismo och NK och sedan bara variera färger. Tack för färgtipsen. Längtar också till slutet på maj!!
              Ska ta en semester vecka då och trolla efter vandrare.

Kommentera

Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
                Jag kan knappt vänta till imorgon för då ska jag ut och terrorisera laxarna lite tänkte jag Ska försöka sprida betena från 80 fot och till ytan med hjälp av 2 st spöparavaner, 2 st Dipsy och 6 riggspön
                Rapportera gärna hur det gick. Måste vara rätt skönt
                att ha så nära ut till laxfisket som du har?
                Man bor i fel del av landet.

Kommentera

Ursprungligen postat av PudDphantom Visa inlägg
                  Har ingen riktig koll på vad det är som skiljer dem åt, enbart att i det i finland o på åland föredrar den räfflade varianten.. brukar inte själv fiska den, men jag vet att den e mångas favorit.. men vet tyvärr ingen info om fartregister osv..
                  Ok tack för svaret.

Kommentera

Om du är sugen på vandrare så behöver du inte vänta till slutet på maj, en fiskepolare har tagit mer än en vandrare i April! Han brukar testa grejorna innan han åker till Karlshamn i början av Maj och det har ibland gett resultat. Vänta inte på B******ms första laxar utan ta dem själv istället! Själv har jag dåligt med tid den årstiden, men de finns där.
                    Draellvete.

Kommentera

TAMTAM du har helt rätt i det du säger. Landsort är nog fel ställe
                      att prova "udda drag" med tanke på den korta säsongen och
                      de få huggen. Det får nog bli enbart Ismo och NK och sedan bara variera färger. Tack för färgtipsen. Längtar också till slutet på maj!!
                      Ska ta en semester vecka då och trolla efter vandrare.
                      Madmats statistiken över Landsort och egna erfarenheter säger att om du bara har en vecka att spendera se till att den är den första i juni enligt min åsikt den absolut fångstsäkraste kanske till och med andra veckan tror dessa är bättre än sista i maj variationer kan naturligtvis förekomma men där lägger jag krutet i alla fall lycka till de är inte lätta att komma i kontakt med men när den sitter där är lyckan total!! (normalt börjar vikten vid tio för att gå uppåt!)
                      Senast ändrad av TAMTAM; 2007-04-04, 19:32.
                      I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Kona, 2022-07-09, 15:22
                      19 svar
                      897 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg anteman
                      av anteman