Ismeteproffs !! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismeteproffs !!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Om man uttrycker sig såhär, om man nu inte vill ha massa gorm/diskussioner så behöver man inte skriva något som "försvarar" bonk fiske i en sådan här tråd ?!

Även om man nu själv kör bonkfiske så är det väl ändå bäst att lära ut alla som börjar fiska att bedriva c&r, det kan nog dom flesta skriva under på!
    Och därför ska man inte uppmuntra sådant bonk fiske!

men denna kommentar ;
    "Vi fick 13 gäddor idag. 13 sparkar och inte en enda rörde en fena efter detta. "

känns ju som upplagd för att reta upp oss gäddkramare!

men visst de på filmen kanske ville ta sig en matgädda.

och dina fyra steg till bättre gäddbonkare tror jag vi klarar oss utan

Kommentera

döda

Jag har det överlägsna sättet att döda fisken på.
      Har testat det både på gädda och aborre. Jag har köpt en luft-pistol
      på jula. Kostade runt 300kr. Kanon bra!. Laddar den med runt blykula.
      Jag skjuter mellan ögonen på gädda. Ett skott precis när den är uppe.
      Inte ett ryck!!

Funkar kanon bra för mig. Men brukar vanligtvis släppa i gäddorna.

Kommentera

Ursprungligen postat av roppin Visa inlägg
        Om man uttrycker sig såhär, om man nu inte vill ha massa gorm/diskussioner så behöver man inte skriva något som "försvarar" bonk fiske i en sådan här tråd ?!

Även om man nu själv kör bonkfiske så är det väl ändå bäst att lära ut alla som börjar fiska att bedriva c&r, det kan nog dom flesta skriva under på!
        Och därför ska man inte uppmuntra sådant bonk fiske!

men denna kommentar ;
        "Vi fick 13 gäddor idag. 13 sparkar och inte en enda rörde en fena efter detta. "

känns ju som upplagd för att reta upp oss gäddkramare!

men visst de på filmen kanske ville ta sig en matgädda.

och dina fyra steg till bättre gäddbonkare tror jag vi klarar oss utan

13 gäddor avlivades med 13 sparkar.

Hur vågar du döma honom? Hur vidrigt avlivade du dessa stackars firrar?

Kommentera

Ursprungligen postat av Scaner Visa inlägg
          Det är snarare din attityd och inställning till andra sportfiskare och fiskesnacks medlemmar det är fel på.

Finns betydligt fler sportfiskare i Sverige som klubbar gäddor oavsett storlek än vad det finns gäddkramare.
          Bestånden med gädda klarar hur stora beskattningar som helst.
          hur stora beskattningar som helst? ok...

om nu en angelkrok omöjliggör c&R, varför inte använda trekrok?

Som sagt, bonnläppar beter sig på det viset!!!!
          SKÅNELAINEN SINAPPI

Kommentera

Hur vågar du döma honom? Hur vidrigt avlivade du dessa stackars firrar?
            Här är nog det solklaraste exemplet på ännu en "uppåt" simmare (scaner) som gör allt för att dra igång lite debatt?
            Och komma med extremt dåliga argument.

Som du ser så körde jag c&r på nästan all mört förutom dom som jag lagt i hinken och som skulle få äran att jobba under mina ismetespön.
            Och 9av10 går mörten lös när man gör mothugg så dom simmar nog glatt vidare där nere i djupet.

Kommentera

Ursprungligen postat av roppin Visa inlägg
              Här är nog det solklaraste exemplet på ännu en "uppåt" simmare (scaner) som gör allt för att dra igång lite debatt?
              Och komma med extremt dåliga argument.

Som du ser så körde jag c&r på nästan all mört förutom dom som jag lagt i hinken och som skulle få äran att jobba under mina ismetespön.
              Och 9av10 går mörten lös när man gör mothugg så dom simmar nog glatt vidare där nere i djupet.
              Ursäkta mig om jag måste idiot förklara dig nu.

Kommentera

Det var med en gnutta ironi om du inte förstod det?

Men kan nog hända att dom simmar vidare ändå med lite eftertanke?

Eftersom jag gör mothugg direkt så har gäddan långt ifrån svalt betet, och därför dras krokarna fast i käften och mörten går lös!

Antar att inte gäddan försöker svälja sen när man drillar den utan snarare att den spottar eller åker ut av alla ruskningar med skallen.

Dock kanske mörten får sig ett bitmärke eller två!

Kommentera

Scaner: varför har du ett sånt hat mot oss gäddkramare men sen är exakt likadan som oss mot andra arter !?

Du kommer alltid med samma sak hela tiden " gäddbeståndet kan inte utrotas blablabla"
                  nej det kan det inte men hur kul är det med gäddor som max väger 3 kilo ?
                  efter varje stor gädda som dör rubbas lite av balansen mellan mycket men små gäddor och stora men färre gäddor . man vill ju inte ha ett vatten enbart med små fiskar . eller ?

Kommentera

Det är snarare din attityd och inställning till andra sportfiskare och fiskesnacks medlemmar det är fel på.

Finns betydligt fler sportfiskare i Sverige som klubbar gäddor oavsett storlek än vad det finns gäddkramare.
                    Bestånden med gädda klarar hur stora beskattningar som helst.

Lite men saxat in från Fiskeriverket.... Läs och begrunda.

Beståndsstatus
                    Gäddan är en stationär art och dess beståndsstatus varierar geografiskt. Som regel är beståndens struktur starkt dominerade av rekryteringsframgången, så att särskilt framgångsrika årsklasser kan återspeglas i fångsten under flera på varandra följande år. Huvuddelen av gäddfisket sker inom fritidsfisket.
                    För att kunna ge en tillförlitlig total bedömning av beståndens status behövs en förbättrad bild av fritidsfiskets fångster och dess geografiska fördelning. Rekryteringen av gädda är idag generellt svag i egentliga Östersjöns yttre skärgårdsområden.

Biologiskt råd
                    På grund av problem med rekrytering bör fisket vid öppna kuststräckor och ytterskärgårdar i egentliga Östersjön inte öka.

I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
                    http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
                    http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av keldor Visa inlägg
                      Lite men saxat in från Fiskeriverket.... Läs och begrunda.

Beståndsstatus
                      Gäddan är en stationär art och dess beståndsstatus varierar geografiskt. Som regel är beståndens struktur starkt dominerade av rekryteringsframgången, så att särskilt framgångsrika årsklasser kan återspeglas i fångsten under flera på varandra följande år. Huvuddelen av gäddfisket sker inom fritidsfisket.
                      För att kunna ge en tillförlitlig total bedömning av beståndens status behövs en förbättrad bild av fritidsfiskets fångster och dess geografiska fördelning. Rekryteringen av gädda är idag generellt svag i egentliga Östersjöns yttre skärgårdsområden.

Biologiskt råd
                      På grund av problem med rekrytering bör fisket vid öppna kuststräckor och ytterskärgårdar i egentliga Östersjön inte öka.

Ursprungligen postat av fiskemannen Visa inlägg
                      Scaner: varför har du ett sånt hat mot oss gäddkramare men sen är exakt likadan som oss mot andra arter !?

Du kommer alltid med samma sak hela tiden " gäddbeståndet kan inte utrotas blablabla"
                      nej det kan det inte men hur kul är det med gäddor som max väger 3 kilo ?
                      efter varje stor gädda som dör rubbas lite av balansen mellan mycket men små gäddor och stora men färre gäddor . man vill ju inte ha ett vatten enbart med små fiskar . eller ?
                      I sjön vi fiskade i får du i stort sett aldrig en gädda över 1,5 och detta beror troligtvis just på att ingen fiskar där. Av nägon anledning blir de inte större även om sjön är smockad med abborre, mört och sarv. Men gäddorna är många. Väldigt många.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sadda, 2025-12-21, 19:09
                      2 svar
                      366 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sadda
                      av Sadda

Arbetar...
                      X