Motorisborr 2013/2014 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Motorisborr 2013/2014

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av hewzter Visa inlägg

Eskimo 3 modeller (ersättning för SOLO från Bios, clas ohlson saluför dom också).
    Funnit i nordamerika ett bra tag och anses där vara "low end augers". Stingrayen ses som en instegsmodell som fungerar men är svag, kostar 199usd (1500kr~) därborta men sägs ha dyra reservdelar (som man behöver byta), en hel del reklamationer och klagåmål (framförallt på stingraymodellen).

Eskimo is for and about one thing: the ice angler. You can rest assured that when you are outdoors combating the real world scenarios of ice fishing, you will have a product that will survive the test of time in Eskimo.

Eskimo Stingray 33 cc (200mm) ca 4000kr

Eskimo Mako 43 cc (200/250mm?) ca 5000kr

Eskimo Shark 51,7 cc (250mm) ca 7000kr
    1500 kr i USA och 4000 kr här för den billigaste? Damn, det var ett påslag som hette duga. Och 4000 kr för en "instegsmodell" av tvivelaktig kvalitet känns som mycket pengar.

Kommentera

lite skillnad ja....ION-borren kostar 500 dollar i usa, under 3,5tusen och anses som en dyr motorborr där.....i Sverige har dom satt den till att kosta mer än det dubbla.... 6999:- går att ta hem själv för mellan 4,3 och 4,5 dock, inkl.tull moms och frakt genom ebay....men garantin blir ju lidande....
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Med tanke på problemen med kyla och batteriet på ION så känns norrland som fel ställe att ha den på. Jag var helt inställd på den och hörde av mig till en forummedlem som kunde fixa hem den åt mig. Nu blir det en bensinare istället...

Funderar på om jag skall importera en Strikemaster honda 4takt som Rävjägarn gjort eller om det blir en Husqvarna...

Tror jag skippar Eskimo's bensinare - ser för mycket dåliga reviews på olika forum angående dom för att det ska kännas befogat med 4-7000kr som dom verkar gå loss på i sverige...

Kommentera

Det blev en Husqvarna för mig...

Det som avgjorde blev
          1. priserna som just nu på flertalet shoppar är riktigt bra, 6500~ med 250mm kronan (från 8300~)
          2. Vikten 11,2kg med 250mm kronan är fint, bara ett kilo mer än ION elektriska.
          3. Service och reservdelsmöjligheterna är väldigt goda.

Kommentera

Och det är Svenskt.....
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Uppdatering gällande Biltemas motorisborr som var ny för iår.

Först och främst fick Biltema plocka bort den från hyllorna eftersom modellen inkräktade på en äldre svensktillverkad modells ritning (!) på i stort sett alla punkter, ja, det var en rak kopia helt enkelt!.... Nu finns den dock på hyllorna igen för endast 2000kr... Surrade med svågern idag (som jobbar på biltema) och dom ska bli av med dom enheterna man hunnit få in på lager, snabbt...

- Dom räknar med att sälja slut omgående.

Skynda fynda är mitt tips eftersom reservdelar nog är tämligen enkla att få tag i (då dom är utbytbara mot delar som funnits på marknaden ett tag). Och för 2000kr är det ju inget att bråka om!
              Senast ändrad av hewzter; 2014-01-08, 13:36.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
              8 svar
              256 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sundström76  
              Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
              6 svar
              130 visningar
              0 gillar